شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
خلیج فارس از سه‌شنبه مواج و متلاطم می‌شود
بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: از اوایل وقت فردا دریا به‌تدریج آرام می‌شود اما از روز سه شنبه، با شدت‌گرفتن دوباره وزش بادهای شمالی، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از اوایل وقت فردا دریا به‌تدریج آرام می‌شود اما از روز سه شنبه، با شدت‌گرفتن دوباره وزش بادهای شمالی، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: طی روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه، با عبور امواج ناپایدار از روی منطقه، احتمال وقوع بارش‌های پراکنده گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق، در برخی نواحی شمالی و مرکزی استان وجود دارد.

وی گفت: با توجه به وزش باد در طی این پنج روز، وقوع پدیده گردوخاک در مناطق مستعد، دور از انتظار نیست.

محمدی یادآور شد: طی این مدت آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در برخی نواحی غبار محلی، فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی و در نواحی شمالی احتمال بارش پراکنده باران همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

وی یادآور شد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و روی دریا در مناطق مرکزی و جنوبی ۱۴ تا ۳۶ گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و در مناطق مرکزی و جنوبی ۶۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود..

کد خبر 56178
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار