پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
وزش باد شدید در استان بوشهر/ هشدار سطح نارنجی دریایی صادر شد
بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از وزش باد نسبتا شدید تا شدید، بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق در استان خبر داد و گفت: هشدار سطح نارنجی دریایی صادر شد.

طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز با افزایش ناپایداری‌ها روی خلیج فارس، احتمال بارش خفیف باران در سواحل و فراساحل شمالی استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه فردا جوی آرام روی استان و دریا مورد انتظار است افزود: با ورود سامانه بارشی از اواخر وقت دوشنبه، برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، بارش پراکنده باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود و طی این مدت سواحل و فراساحل استان نیز متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: وزش باد و تلاطم دریا طی روز پنج‌شنبه در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طی ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، گاهی غبار محلی، در ساحل و فراساحل شمالی احتمال بارش خفیف باران و رعدوبرق و فردا صبح مه رقیق پیش‌بینی می‌شود.

محمدی ادامه داد: جهت وزش باد متغیر، به تدریج شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر خواهد بود.

وی از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی خبر داد و اضافه کرد: از روز سه‌شنبه اول فروردین تا پنجشنبه سوم فروردین برای استان وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید با مؤلفه شمالی با سرعت گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خبر داد و گفت: افزایش ارتفاع موج دریا بین ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر دور از انتظار نیست.

وی از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگران خبر داد.

محمدی بر خودداری از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی تاکید کرد.

کد خبر 56213
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار