پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
بستری ۲۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های فارس
شیراز- روابط عمومی دانشگاه علم پزشکی شیراز اعلام کرد: با بستری ۴۰ بیمار جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۸۰ بیمار در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۷۰ هزار و ۲۵۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۳ هزار و ۲۲۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۲۵۲ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۴ هزار و ۱۲۰ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۳۱ هزار و ۶ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۱۰۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۴۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۸۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته، یک مورد جدید فوتی ناشی از کووید ۱۹ در فارس ثبت شده که مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۱۷۵ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۴ هزار و ۷۵۴ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۹ هزار و ۸۰۹ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۹۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۲۲ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۴۰ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۵۲ دُز یادآور واکسن بوده است.

کد خبر 56215
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار