جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
شهید شاخص سال ۱۴۰۲ سپاه استان بوشهر معرفی شد
بوشهر- مسئول معاونت فرهنگی و هنری سپاه امام صادق استان بوشهر گفت: شهید محمد جعفر سعیدی به عنوان شهید شاخص استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عالی زاده ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سالانه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، یکی از شهدای والامقام استان به عنوان شهید شاخص سال معرفی می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال نیز پس از هم اندیشی‌ها و بررسی‌های گسترده در قرارگاه فرهنگی و اجتماعی استان و شهرستان‌ها و بهره‌گیری از نظرات فرماندهان، پیشکسوتان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و اقشار مختلف بسیج، شهید محمد جعفر سعیدی به عنوان شهید شاخص استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

عالی زاده اظهار کرد: معرفی شهدای شاخص بسیج از سال ۱۳۸۹ در راستای تبیین و ترویج سیره زندگانی شهدای گرانقدر، آشنایی و بهره‌گیری هر چه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با روش و سبک زندگی این شهیدان و گوهریابی از گنجینه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی، پایه گذاری شد.

وی تصریح کرد: این سنت نیکو فرصتی بی‌نظیر برای فرهنگ‌سازی در حوزه مقاومت، ایثار و شهادت، بازخوانی سبک زندگی شهدا، پرداختن به معیار و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی، معرفی الگوهای عینی در تاریخ انقلاب اسلامی و بازآفرینی این الگو برای قشر نوجوان و جوان است.

عالی‌زاده یادآور شد: مؤمن و انقلابی، داشتن سابقه عمل جهادی برجسته در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام، جریان ساز برای نسل جوان، جوان بودن، دارای حرکت‌های امیدبخش و نیز موفقیت در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری از جمله شاخصه‌های مهم انتخاب شهدای شاخص محسوب می‌شود.

شهید سعیدی سوم تیر ماه سال ۱۳۳۴ در روستای احشام قایدها از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر چشم به جهان گشود و در چهارم دی ماه سال ۱۳۶۵ در محور عملیاتی کربلای ۴- جزیره سهیل عراق- به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر 56245
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار