سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
اشتغال نیروهای بومی در صنایع مطالبه بحق مردم استان بوشهر است
بوشهر - استاندار بوشهر با اشاره به میزبانی شایسته این استان از صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، گفت: اشتغال نیروهای بومی مطالبه بحق مردم استان بوشهر از صنایع نفتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده عصر دوشنبه در نشست با مسئولان صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و دیگر حوزه‌های نفتی مستقر در استان بوشهر اظهار داشت: کارکنان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان حوزه صنعت نفت سربازان و افسران جنگ اقتصادی هستند.

وی با اشاره به نقش مهم فعالان حوزه صنعت نفت در عرصه جنگ اقتصادی بیان کرد: ۷۴ درصد گاز کشور در استان بوشهر تولید و به شبکه سراسری انتقال می‌یابد و ۵۰ درصد مواد پتروشیمی کشور در این استان استحصال می‌شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: مردم استان بوشهر از سالیان دور میزبان طرح‌ها و صنایع نفت در عرصه‌های گوناگون بودند و مطالبه آنان در عرصه اشتغال جوانان در این صنایع و شرکت‌ها به حق است که باید به این مهم توجه ویژه شود.

وی با تأکید بر جلوگیری از خام فروشی محصولات صنایع پتروشیمی گفت: با توجه وجود زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم و در راستای ایجاد ارزش افزوده توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته شود.

محمدی‌زاده اظهار داشت: در فصل زمستان خدمات مسئولان صنعت نفت و گاز قابل ستایش و تقدیر است و با وجود اینکه زمستان سردی ثبت شد ولی کارکنان این مجموعه با تلاش و شبانه‌روزی خدمات قابل توجهی به جامعه عرضه کردند.

نقش مهم استان بوشهر در صنعت نفت

وی با بیان اینکه استان بوشهر از قابلیت‌های مهم در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی برخوردار است خاطر نشان کرد: پایانه نفتی صادراتی ایران در جزیره خارگ یکی از ظرفیت‌های استان است.

محمدی‌زاده گفت: این پایانه در جریان جنگ تحمیلی بیش از ۲ هزار بار از سوی دشمن بعثی عراق بمباران شد ولی کارکنان صنعت نفت و مردم مقاوم خارگ اجازه توقف صادرات نفت ندادند و خدمات شایانی ارائه شد.

استاندار بوشهر نقش صنعت نفت در کنار سپاه پاسداران در حفاظت از جزیره خارگ را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خدمات صنعت نفت در عرصه‌های مختلف مقابله با تحریم‌ها و جنگ اقتصادی قابل توجه و درخور تحسین است.

محمدی‌زاده به ملی شدن صنعت نفت اشاره و خاطر نشان کرد: این اقدام سبب ملی شدن مالکیت نفت ایران شد ولی آن زمان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مدیریت مخزن همچنان در اختیار غربی‌ها بود.

بومی شدن فناوری در عرصه صنعت نفت

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سبب مدیریت مخازن نفت و استقلال اقتصادی ایران شد گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه تنها کشوری است که مالکیت و مدیریت نفت بر عهده دارد که نشان از استقلال اقتصادی ایران است.

استاندار بوشهر پیشرفت و توسعه در عرصه صنعت نفت پس از پیروزی انقلاب اسلامی را برشمرد و بیان کرد: پارس جنوبی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که جایگاه مهمی در اقتصاد، تولید و سرمایه‌گذاری ایران دارد.

محمدی‌زاده بومی شدن فناوری و تخصص در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در ایران اسلامی را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب برشمرد و افزود: با استفاده از شرایط تحریم، متخصصان داخلی توانستند به فناوری طراحی، ساخت، تجهیز، نصب و راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی دست یابند و توسعه فازهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی تماماً به دست متخصصان ایرانی راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کد خبر 56254
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار