پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
استان بوشهر جایگاه اول کشور را در افزایش ظرفیت اسمی تولید دارد
بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: این استان جایگاه اول کشور را در زمینه افزایش ظرفیت اسمی تولید دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه اشتغال و حمایت از تولید یکی از اولویت‌های مدیریت ارشد استان بوشهر است که در این زمینه اقدامات مهمی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: برای سال ۱۴۰۱ سهمیه اشتغال استان بوشهر ۲۱ هزار نفر بود که با تلاش صورت گرفته ۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شد که از این نظر استان بوشهر جایگاه دوم کشور را دارد.

بهبود نرخ سرمایه‌گذاری و اشتغال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: این استان در زمینه شاخص‌های اقتصادی در حوزه تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال طی سال گذشته وضعیت بهتری را داشته است.

وی جایگاه استان بوشهر در زمینه احیای واحدهای تولیدی راکد و بازگشت این واحدها به چرخه تولید را هفتم در بین سایر استان‌ها توصیف کرد و ادامه داد: استان بوشهر در افزایش ظرفیت اسمی محصولات تولیدی جایگاه اول را کسب کرد.

رتبه اول در سرمایه‌گذاری ارزی

باستین با اشاره به افتتاح ۹۵ طرح اقتصادی استان بوشهر در دهه مبارک فجر سال گذشته افزود: این استان در این زمینه از نظر سرمایه‌گذاری ارزی رتبه اول و از نظر سرمایه‌گذاری ریالی رتبه دوم کشور را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در عرصه افتتاح ۹۵ طرح اقتصادی یادشده در استان بوشهر افزون بر ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و ۷.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 56334
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار