سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
ماه مبارک رمضان اراده انسان را تقویت می‌کند
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ماه مبارک رمضان ماه اقتدار و قوی شدن اراده صحیح و مقاومت در وجود انسان است و به عبارتی ماه رمضان اراده انسان را تقویت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر پنج شنبه در جمع روزه‌داران مسجد امام حسن‌مجتبی (ع) محله لیان منطقه یک شهر بوشهر با اشاره به اینکه ماه رمضان پیوسته متصل به نیت جزئی و نیت کلی است، اظهار کرد: تا قبل از زوال اذان ظهر می‌شود فرد نیت روزه‌داری را کند و روزه را به جا آورد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان این مطلب که هر عبادت الهی یک فلسفه تربیتی بر پایه خدامحوری دارد، افزود: پس هر عبادت یک وجه تشویقی و یک وجه تربیتی دارد و لذا تربیت مهم‌ترین وجه در امر عبادت و بندگی برای پاک ماندن و منزه شدن است.

وی بیان کرد: اعمال مناسک حج و همچنین نیز روزه‌داری در ماه مبارک رمضان دارای یک وجه فلسفه تربیتی است که همان عمل به پیام قرآنی آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَی الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره به اینکه فلسفه تربیتی ماه مبارک رمضان برای ساختن انسان تقوایی و الهی شدن است، گفت: زندگی بدون سقوط و پرهیز از گناه و شوق به خدا و قرآن و پیامبر خدا به‌عنوان یکی از ویژگی‌های انسان‌های اهل تقوا است.

وی معروف‌ها و منکرات دنیوی و اخروی را برشمرد و تصریح کرد: دنیا انسان را اساساً ثروت گرا، شهوت‌گرا، شهرت‌گرا و قدرت‌گرا به بار می‌آورد و انسانی که در جلوی این قدرت‌ها و شهرت‌ها و ثروت‌ها و شهوت‌ها قرار گرفت دیگر توان و اراده مقاومت در مقابل این جاذبه‌های دنیایی را ندارد.

ماه مبارک رمضان اراده انسان را تقویت می‌کند

وی با بیان این مطلب که شیطان یک جامعه‌شناس فوق‌العاده قوی و زینت‌بخش جاذبه‌های دنیوی برای فریب دادن انسان‌ها است، اظهار کرد: زینت‌های اقیانوس دنیوی و پوچ اساساً انسان را غرق شهرت، قدرت، ثروت و شهوت می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ماه مبارک رمضان را ماه متقی شدن و ماه رسیدن به درجه تقوای الهی دانست و افزود: ماه مبارک رمضان ماه اقتدار و قوی شدن اراده صحیح و مقاومت در وجود انسان است. و به عبارتی ماه رمضان اراده انسان را تقویت می‌کند.

ماه مبارک رمضان اراده انسان را تقویت می‌کند

وی با اشاره به اینکه عقلانیت در زندگی انسان‌ها بر محور مواظبت کردن و مراقبت کردن بناگذاری شده است، گفت: ثواب و داشتن نیت خوب باید اثر تربیتی و تربیت تقوایی داشته باشد و این‌طوری نباشد که در مقابل جاذبه‌های گناه بلغزیم.

این محفل قرآنی و منبر سخنرانی معارفی تا پایان ماه مبارک رمضان امسال بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد امام حسن‌مجتبی (ع) برقرار است.

کد خبر 56348
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار