چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
محفل انس با قرآن در گناوه برگزار شد
گناوه- محفل انس با قرآن همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان با حضور قاری برجسته بین المللی حاج حمید رضا احمدی وفا در حسینیه ثارالله بسیج شهرستان گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه گناوه عصر پنج شنبه در این آئین معنوی با قدردانی از برگزار کنندگان این برنامه باارزش و قرآنی اظهار داشت: شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف است که یکی از این ظرفیت‌های بسیار مهم در زمینه قرآنی و وجود قاریان، حافظان، دلسوزان و همراهان قرآن کریم در شهرستان است.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی یادآور شد: در برهه کنونی بدخواهان و دشمنان ملت و نظام اسلامی با توطئه‌های مختلف در تلاش هستند تا جوانان کشور ما را از اهل بیت (ع)، قرآن و آموزه‌های دینی جدا کنند اما هیچ گاه به اهداف خود نخواهند رسید.

وی با بیان اینکه یکی از جاهایی که قرآن به داد ما می‌رسد در فضاهای فتنه و غبارآلود است؛ افزود: با همه هجمه‌هایی که توسط دشمنان علیه مقدسات دینی و مذهبی در این جهان غبارآلود انجام می‌شود اما باز هم عاشقان کلام وحی الهی به این کتاب آسمانی عشق می‌ورزند و در ترویج فرهنگ قرآنی تلاش می‌کنند.

محفل انس با قرآن در گناوه برگزار شد

ظرفیت خوب قرآنی در شهرستان گناوه

وی گفت: این ظرفیت در شهرستان گناوه بسیار مهم و والا است و تلاش همه پیشکسوتان، اساتید، دلسوزان و همه کسانی که حامی مادی و معنوی کتاب آسمانی و الهی هستند قابل تقدیر است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: امروز همین تلاوت‌های زیبای قرآنی باعث شده تا جوانان کشور ما عشق به اهل بیت (ع) و کلام وحی داشته باشند و ما قاریان بسیار خوبی در سطح کشور، استان و به خصوص شهرستان گناوه داریم که باید این قاریان حمایت و تشویق شوند.

امام جمعه گناوه یادآور شد: جلسات بسیار خوب و سنت حسنه برگزاری محافل قرآنی در خانه‌ها و منازل نیز در شهرستان برگزار می‌شود که تلاش همه دست اندر کاران برگزاری این محافل قرآنی در منازل قابل تقدیر است.

محفل انس با قرآن در گناوه برگزار شد

وی بیان کرد: پیروی از دستورات و آموزه‌های قرآنی بسیاری از مشکلات امروز در جامعه را حل خواهد کرد و باید توفیق بهره مندی از این دستورانت و آموزه‌ها را بخصوص در این ماه بهار قرآن از خداوند طلب کنیم و از محافل این ایام بهره ببریم.

لزوم همکاری همگانی در حفظ حرمت ماه رمضان

وی با اشاره به آسیب‌های جامعه کنونی بیان کرد: امروز روزه خواری در جامعه یک آسیب است و امسال تقارن دو بهار طبیعت و بهار قرآن باعث شده است تا مسافرانی همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و نوروز به شهرها سفر کنند و اگر چه باید احترام به مهمانان و مسافران بگذاریم ولی باید حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.

امام جمعه گناوه یادآور شد: کسبه، بازاریان، اصناف، مسئولان و همه مردم در برابر دین و مقدسات مسئول هستیم و بی حرمتی به این ماه الهی از سوی هر کسی باشد جایز نیست.

وی با اشاره به اینکه در نشست شورای فرهنگ عمومی ضمن بیان دغدغه ارتزاق مردم در ایام نوروز بر حفظ حرمت ماه مبارک تاکید شد گفت: ماه مبارک رمضان نباید تحت تأثیر کسب و کار قرار گیرد و باید همه مسائل شرعی و قانونی و حرمت ماه خدا حفظ و از تظاهر به روزه خواری به جد جلوگیری شود و مردم هم باید در این زمینه همکاری و کمک کنند.

محفل انس با قرآن در گناوه برگزار شد

در این آئین معنوی که به همت مجمع قرآنیان و سپاه انصارالحسین (ع) شهرستان گناوه با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد قرائت آیاتی از کلام الله مجید و سخنان حجت الاسلام مردانی از روحانیون و اساتید حوزه از دیگر بخش‌ها بود.

محفل انس با قرآن در گناوه برگزار شد

کد خبر 56349
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار