پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
هیچ تهدیدی نیروی دریایی ارتش را از انجام ماموریت‌هایش بازنمی‌دارد
بوشهر- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچ تهدیدی ما را از مسیر و مأموریتی که داریم بازنداشته و نه‌تنها عقب نرفتیم بلکه جلوتر نیز رفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی عصر پنج شنبه در بازدید از جزیره خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ در ۸ سال دفاع مقدس نماد ایستادگی و مقاومت ایران اسلامی بود، خارگ جزیره مذاهب و الگو وحدت اسلامی در کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: مأموریت مهم تأمین امنیت شاهراه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در دورترین نقطه دریاها از زمان دفاع مقدس تا امروز بر عهده نیروی دریایی بوده و در آینده هم ادامه خواهد داشت و هیچ تهدیدی ما را از مسیر و مأموریتی که داریم بازنداشته و نه‌تنها عقب نرفتیم بلکه جلوتر نیز رفته‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جزیره راهبردی خارگ برای نیروی دریای افتخارات زیادی داشته است و این پایگاه در جنگ با انجام عملیات‌های مختلفی از جمله عملیات مروارید و درهم شکستن نیروی دریایی دشمن در روزهای نخست آغاز جنگ سرنوشت‌ساز عملکرد و خاطرات و تأثیرگذاری این پایگاه همواره در تاریخ این کشور به یادگار می‌ماند.

امیردریادار ایرانی با اشاره به اسکورت ۱۰ هزار کشتی نفتکش و تجاری در دوران دفاع مقدس توسط نیروی دریایی افزود: ۱۵۰ عملیات اسکورت در این دوران انجام شد و ۱۰ هزار کشتی مبادلات نفتی را انجام دادند.

کد خبر 56350
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار