جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
همه در حفظ حرمت ماه رمضان همکاری کنند
گناوه- امام جمعه گناوه با تاکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان گفت: همه باید در کنار هم کمک کنند تا حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه ضیافت الهی یک فرصت ارزشمند به ویژه برای انس با قرآن، تلاوت، تفکر و تأمل در قرآن کریم است و باید تلاش کنیم در این ماه بزرگ خود را به کلام الهی نزدیک تر کنیم.

امام جمعه گناوه با اشاره به تعبیری از امام رضا (ع) افزود: در ماه مبارک رمضان خواندن یک آیه برابر یک ختم قرآن است و باید خانه‌های خود را به تلاوت کلام نورانی وحی منور کنیم.

وی اضافه کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی در شهرها و روستاهای کشور ما قاریان، حافظان و مفسرین برجسته قرآنی داریم و رهبری نیز در محفل انس با قرآن در آغاز ماه مبارک رمضان فرمودند «این شاخص قرآنی ما بیشتر از همه شاخص‌ها است».

تصدی گری دولت در اقتصاد کاهش یابد

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به پیام نوروزی رهبر فرزانه انقلاب و نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام «مهار تورم، رشد تولید» خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری نسبت به مسائل کشور، اقتصاد است و از این رو ایشان از سال ۹۰ تا کنون محور شعارهای سال را اقتصاد قرار داده و امسال را نیز بر همین محور نامگذاری فرمودند.

وی ادامه داد: هر کدام از دو جز «مهار تورم» و «رشد تولید» در شعار امسال مکمل دیگری است و آنچه در شرایط کنونی مهم است مهار نقدینگی و تورم است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: کارشناسان اقتصادی علل مختلفی را برای موضوع مهار تورم بیان کرده‌اند اما در حال حاضر مدیریت نقدینگی از مهمترین عوامل پیشگیری از تورم است و در هر کشوری نقدینگی زیاد شود، تورم را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: علاوه بر آن کاهش هزینه‌ها و وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی، کنترل ترازنامه بانک‌ها و انضباط و شفافیت مالی می‌تواند نقش مهمی در کنترل تورم ایفا کند.

وی اضافه کرد: دولت نیز باید در این مورد کمک کند و خود دولت باعث تورم نشود و از توصیه‌های رهبری در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی به مسئولان نیز این بود که فرمودند «ما باید مشارکت مردم را در اقتصاد اهمیت دهیم و راه آن را پیدا کنیم.»

امام جمعه گناوه بیان کرد: هر کجا که دولت تصدی گری و دخالت کرد، در آنجا با مشکل مواجه می‌شویم لذا دولت باید نظارت خود را زیاد و تصدی گری خود را کاهش دهد.

وی بیان کرد: اگر بسیاری از بخش‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شود به اقتصاد کشور کمک زیادی خواهد کرد و اقتصاد باید به ملتی به جای اقتصاد دولتی تبدیل شود.

وی بیان کرد: با توجه به آسیب‌هایی که برای تصدی گری دولت در اقتصاد وجود دارد و دولت باید تصدی گری و دخالت خود را در اقتصاد کم کند و بیشتر نظارت بر اقتصاد داشته باشد که این از توصیه‌های مهم رهبری بود.

 همه در حفظ حرمت ماه رمضان همکاری کنند

ضرورت امید آفرینی در جامعه

وی با بیان اینکه امیدآفرینی در جامعه از نکات مهم فرمایشات رهبری در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی بود گفت: همه ما موظف به ایجاد امید در جامعه هستیم و امیدآفرینی می‌تواند نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

وی با اشاره به اینکه دوری از تجمل گرایی مسئولان از نکات دیگر فرمایشات رهبری بود گفت: داشتن تعصب نسبت به تولیدات داخلی از نکاتی بود که رهبری اشاره فرمودند که باید نسبت به تولید داخل تعصب داشته باشیم اما تولیدات داخلی باید هم با کیفیت باشد تا قابل دفاع باشد و باید مردم را نسبت به تولیدات راضی نگه داشت تا مردم هم این تولیدات با رغبت و تعصب استفاده کنند.

همه در حفظ حرمت ماه رمضان همکاری کنند

امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه حرمت ماه رمضان باید حفظ شود گفت: امسال ماه مبارک رمضان با نوروز همزمان شده است و اگر چه مسافران روزه نیستند اما نباید به ماه رمضان حرمت شکنی شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: هیچکس مخالف کسب درآمد و ارتزاق برای مردم نیست اما نباید عرضه مواد غذایی به صورت علنی و در منظر عموم مردم انجام شود.

وی گفت: ساعت عرضه مواد غذایی باید مشخص، پوشیده و در منظر عمومی نباشد و به روزه داران و ماه مبارک رمضان دهن کجی نشود و از تظاهر به روزه خواری به جد خودداری شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی وظیفه همه ما است تصریح کرد: مسئولان وظیفه دارند اما همه باید در کنار هم کمک کنند تا به این ماه مبارک حرمت شکنی نشود.

کد خبر 56366
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار