پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
هنجارشکنان ساحل دیر تذکر لسانی بگیرند
بوشهر- امام جمعه موقت دیر با بیان اینکه ساحل دیر شباهتی به یک شهر اسلامی ندارد گفت: ستاد امر به معروف در شهرستان دیر فعال شود و به هنجارشکنان تذکر لسانی داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تبریک ایام نوروز و همزمانی آغاز سال نو با حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: رمضان، ماه برکت و رحمت الهی و برترین ماه‌ها است.

امام جمعه موقت دیر با بیان ویژگی‌ها و امتیازات ماه مبارک رمضان برای بندگان، افزود: مبلغان در ماه رمضان بیش از پیش در راستای تبلیغ دین و روشنگری و هدایتگری جامعه به ویژه نسل جوان گام بردارند.

وی با بیان اینکه روزه گناهان را از بین می‌برد و سبک می‌کند، بیان داشت: فضیلت و جایگاه ماه رمضان و اعمال آن را باید تبیین کرد.

سعیدی گفت: اگر در ماه مبارک رمضان شب تا صبح احیا بداریم و روزه بگیریم اما واجبی همچون حجاب و عفاف را سبک بشماریم و بی حیایی ترویج پیدا کند فایده‌ای ندارد.

سعیدی گفت: آیا در کوچه پس کوچه‌های شهر دیر که با یاد و نام شهدا و فرزندان این ملت حفظ شده است، باید این گونه بی حجابی کرد.

وی بیان کرد: فراهم کردن امکانات اسکان و تسهیلات برای مسافران نوروزی خوب است اما وقتی می‌بینیم در شهر ما عفاف و حجاب رعایت نمی‌شود باید همه دست به دست هم دهیم و ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید فعال شود.

امام جمعه موقت دیر با بیان اینکه همه به ویژه همشهریان این تذکرات را جدی بگیرند، عنوان کرد: روزی خواهد رسید که هم از لحاظ معنوی و جهات دیگر این حرمت شکنی ها به ضرر شما تمام خواهد شد.

لزوم برخورد با حرمت‌شکنان

وی با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان حرمت دارد و حجاب در ادیان دیگر وجود دارد و باید رعایت شود، تاکید کرد: دهن کجی به احکام دین پذیرفتنی نیست حالا اگرچه مجموعه‌ای ترک فعل کند و با بدحجابی برخورد نکند و یا امر به معروف و تذکر لسانی انجام نشود که طرف احساس کند اینجا خبری نیست.

سعیدی تاکید کرد: الان بعضی از مواقع سواحل شهر دیر به یک شهر اسلامی و در کشور اسلامی هیچ شباهتی ندارد، چرا باید این طور باشد؛ بعدها که معلوم خواهد شد چه مجموعه و دستگاه و فردی ترک فعل کرده مشخص خواهد شد.

سعیدی با تقدیر از برخی مسئولین که در ایام تعطیلات برنامه‌های فرهنگی و اقامه نماز جماعت در سواحل برگزار می‌کنند، خاطرنشان کرد: بقیه مجموعه‌ها هم باید برای پیاده سازی فرهنگ اصیل اسلامی بیایند، یک دست صدا ندارد و همه مجموعه‌ها باید پای کار بیایند و این یک مطالبه عمومی است.

وی تاکید کرد: مردم ما سختی در مسائل اقتصادی و تحریم و کمبود دارو را تحمل می‌کنند تا از آن معبر سخت عبور کنند اما مسائلی که قابل درمان و علاج هست را برنمی‌تابند و باید به افرادی که به شهر دیر و شهرستان ورود پیدا می‌کنند باید ستاد امر به معروف فعال شود و تذکر لسانی داده شود.

لزوم مصرف بهینه انرژی

امام جمعه موقت دیر با اشاره به پیام نوروزی و بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم در حرم مطهر رضوی در سال نو، تاکید کرد: با وجود دسیسه‌های دشمنان، انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه جوانان ما گاهی اوقات اطلاعی از وضعیت کشور در دهه ۶۰ و ۷۰ و حتی اوایل دهه ۸۰ ندارند، بیان داشت: دشمن از مشکلات اقتصادی ما سو استفاده می‌کند و نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه می‌دهد که باید در این راستا تبیین کنیم و دستاوردهای نظام اسلامی را در کنار نقاط ضعف گفته شود.

سعیدی با بیان اینکه ایران اسلامی جایگاه منطقه‌ای و جهانی خود را با حفظ جمهوریت و اسلامیت گسترش داده است، خاطرنشان کرد: در بحث تولید کارهایی انجام شده و کارهای دیگری نیز باید انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم مصرف بهینه انرژی برق و آب و …، افزود: جامعه باید از مسابقه تجمل گرایی خارج شود و از تولیدات و کالاهای ایرانی استفاده کنند.

خطیب جمعه دیر خواستار انتقاد منصفانه شد و عنوان کرد: در فضاهای مجازی و تریبون‌هایی که مطالبه گری می‌شود انصاف رعایت و از ناامید کردن جامعه پرهیز شود و دنبال ایجاد امید در جامعه باشیم که دشمن در کمین ما است.

کد خبر 56370
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار