پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
نیمی از شهرستان‌های استان سمنان در وضعیت نارنجی کرونایی هستند
سمنان- آخرین رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که چهار شهرستان استان سمنان در وضعیت نارنجی یا همان هشدار جدی شیوع کرونا قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق آخرین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبتنی بر آمارهای واصله از دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، نیمی از شهرستان‌های استان در هشدار جدی کرونایی قرار گرفته است، تاکید داشت: علی رغم خروج مهدی شهر از وضعیت قرمز کرونایی، همچنان شرایط در استان بحرانی است.

در نخستین نقشه رنگ بندی کرونایی در سال جدید مهدی شهر از شرایط کرونایی قرمز رنگ بیرون آمده و حالا در وضعیت نارنجی است همچنین سه شهرستان دیگر شامل سمنان، دامغان و سرخه نیز در کنار این شهرستان در وضعیت نارنجی یا همان هشدار جدی قرار دارند.

در این رنگ بندی همچنین شاهرود و گرمسار در وضعیت زرد یا همان پرخطر هستند و میامی و آرادان در شرایط آبی یا همان تثبیت شده به سر می‌برند که البته به زعم مسئولان بهداشت و درمان استان سمنان نباید به این شرایط دل خوش کرد چرا که شاهد افزایش شیوع کرونا در دو هفته اخیر در سراسر استان هستیم.

دوری از تجمعات و مکان‌هایی که دارای تهویه هوای مناسب نیستند، قرنطینه افرادی که علائم بیماری به خصوص خشکی گلو دارد، استفاده از ماسک و… در زمره توصیه‌های کارشناسان بهداشت و درمان برای مقابله با شیوع کرونا است.

در ۱۵ روز اخیر شاهد افزایش چشم گیر میزان مراجعه و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان سمنان بوده‌ایم که زنگ خطری برای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

کد خبر 56393
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار