جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
سه شهر استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند
اراک- سه شهرستان استان مرکزی بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت برای شهرستان‌های کشور از پنجم فروردین‌ماه سه شهرستان در استان مرکزی در وضعیت قرمز، چهار شهرستان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.

در این رنگ‌بندی شهرستان‌های تفرش، فراهان و دلیجان در وضعیت قرمز، شهرستان‌های اراک، آشتیان، شازند و کمیجان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های محلات، خمین، ساوه، زرندیه و خنداب زرد هستند.

تا دیروز چهار فروردین ماه ۱۴۰۲ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۳۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۴۱۸ نفر از آنها بستری شدند همچنین متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۵ هزار و ۱۷۲ رسید.

این روزها دوباره کرونا جان تازه‌ای گرفته و از آنجا که در ایام عید نوروز هم قرار داریم، مردم باید برای مبتلا نشدن به این ویروس باید همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را داشته باشند.

بر اساس آخرین به‌روزرسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی در کشور از ۱۰ به ۱۳ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۳۳ به ۴۸ شهر افزایش یافته است.

گفتنی است وضعیت قرمز به معنای خیلی پرخطر، وضعیت نارنجی به معنی پرخطر و رنگ‌های زرد و آبی در اعلام رنگ‌بندی‌های کرونایی به معنای وضعیت‌های خطر متوسط و کم‌خطر هستند.

کد خبر 56397
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار