جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
۴ شهرستان کردستان رنگ زرد کرونایی به خود گرفت
سنندج- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، سنندج، بیجار، دیواندره و دهگلان دارای رنگ زرد هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بهرام کندایی اظهار کرد: در رنگ بندی اخیر در مقایسه با هفته قبل، شهرستان سقز از رنگ زرد به آبی (بی خطر) و بیجار از آبی به زرد تغییر پیدا کرد و تعداد شهرستان‌های نسبتاً پرخطر، چهار مورد شد.

وی افزود: طبق آخرین نقشه کرونایی کشور، در مقایسه با هفته قبل، تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی افزایش پیدا کرده و از تعداد شهرستان‌های آبی و زرد کم شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر این اساس تعداد ۱۳ شهرستان وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، ۴۸ شهرستان وضعیت نارنجی (پرخطر)، ۱۹۴ شهرستان وضعیت زرد (نسبتاً پرخطر) و ۱۹۳ شهرستان نیز در وضعیت آبی (عادی) قرار گرفته‌اند.

کندایی ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته، هشت بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و اکنون ۳۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند که هفت نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی افزود: مقایسه روند ابتلاء به کرونا در کشور روند افزایشی را نشان می‌دهد که در ایام تعطیلات و مسافرت‌ها می‌تواند زنگ خطری باشد.

کندایی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود شهروندان نسبت به رعایت اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با کرونا از قبیل تزریق واکسن (به ویژه برای کسانی که ۶ ماه از تزریق دوز قبلی آنان گذشته باشد)، زدن ماسک مخصوصاً در محیط‌های سربسته، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقدام کنند.

کد خبر 56402
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار