شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
دستگیری از نیازمندان از اولویت‌های ماه رمضان است
بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دستگیری از نیازمندان از اولویت‌های ماه رمضان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر شنبه در درس اخلاق در مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام بوشهر ماه رمضان را ماه تربیت هوشمندانه عاقلانه، الهی و آسمانی دانست و تأکید کرد: ماه مبارک رمضان کارخانه انسان با شخصیت سازی، کارخانه انسان تراز عبودیت الهی و دانشگاه پرورش خودسازی انسان است.

وی توجه به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی نیازمندان را از دیگر ویژگی ماه مبارک رمضان دانست و تصریح کرد: حل مشکلات معیشتی و اقتصادی نیازمندان از بهترین اعمال ماه رمضان است.

امام جمعه بوشهر افزایش خدمات‌رسانی به نیازمندان و فقرا در ماه رمضان را یک ضرورت دانست و بیان کرد: گستراندن سفره، افطاری و اطعام نیازمندان در ماه رمضان یک ضرورت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امور تشویقی و تربیتی ماه مبارک رمضان را برشمرد و اظهار داشت: واجب شدن عبادت ماه رمضان بیشتر به خاطر وجه تربیتی آن است.

وی مصلحت عبادت در ابعاد تربیتی آن را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: یکی از مصالح اقامه نماز و وجوه تربیتی آن این است که انسان از گناه باز می‌دارد و در حج انسان را خدا محور می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر فلسفه، حکمت و علت وجوب روزه را مورد اشاره قرار داد و افزود: مهمترین فلسفه روزه‌داری این است که انسان دارای اقتدار و اراده قوی می‌شود تا از ارتکاب گناه پرهیز کند.

امام جمعه بوشهر مهار و مقاومت در برابر هجوم گناه را از دیگر ویژگی ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: ماه مبارک رمضان دارای این چنین وجه تربیتی است که انسان بر شخصیت و مدیریت خودش در برابر امور مختلف اقتدار پیدا می‌کند و قوی می‌شود.

وی با بیان اینکه رمضان ماه خودسازی است خاطر نشان کرد: قرآن سبب افزایش فکر، روزه موجب مقاومت و نماز زمینه‌ساز سعادت و کمال و خدمت به مردم، موجب عبور از خودبینی و خودگرایی می‌شود.

کد خبر 56406
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار