پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
۴۲ هزار نفر در استان بوشهر با آموزش‌های مهارتی توانمند شدند
بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۴۲ هزار و ۵۶۵ نفر در استان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در نشست برنامه ریزی آموزش‌های مهارت در سال مهار تورم و رشد تولید اظهار داشت: ۷۵۰ حرفه مهارتی با تنوع‌های مختلف در ۱۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و ۲۸۰ آموزشگاه آزاد خصوصی در این استان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس رصد اشتغال مهارت آموختگان بیش از ۷۰ درصد در بنگاه‌های مختلف اقتصادی و کارآفرینی جذب بازار کار می‌شوند، افزود: آموزش‌های فنی وحرفه‌ای مجموع آموزش‌های نظری و عملی است که باهدف ارتقای دانش افراد، ایجادمهارت‌های لازم و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته در آنها اجرا می‌شود و مهارت آموزان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون تا سطح‌های مشخص آماد می‌کند.

دراهکی از برنامه ریزی آموزشی برای ارائه آموزش چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت در سال جاری در دو بخش دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: توانمندسازی افراد جامعه با ارائه مهارت امکان پذیر است و این مهم می‌تواند زیربنای اقتصاد مقاومتی باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی را در رشته‌های تراشکاری، جوشکاری، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، مکانیک خودرو، صنایع چوب، پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو، تعمیر موتور قایق بنزینی، کارآفرینی، ایمنی و بهداشت، تراش سی ان سی، عمران، و …دانست.

تحقق ۱۲۰ درصد اهداف آموزشی

وی ادامه داد: در ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های صنایع، روستایی، ثابت و سیار شهری، پادگان، زندان، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، عشایر، مراکز درمان اجباری، کارگاه‌های صنایع و اصناف و سکونتگاه‌های غیر رسمی اداره کل استان موفق به تحقق اهداف آموزشی با بیش از ۱۲۰ درصد شده است.

دراهکی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ابراز امیدواری کرد با کمک مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم در راستای رفع نیاز مهارتی استان از طریق طراحی و اجرای دوره‌های پویاتر و مؤثر تر گام‌های مؤثری برداریم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر اضافه کرد: مهارت‌آموزی به عنوان راهگشای اشتغال نقشی مهم در حل مشکلات جوانان و توسعه استان دارد و باید زمینه توسعه آن فراهم شود.

وی افزود: سیاست آموزشی در مراکز آموزش و فنی و حرفه‌ای مبنی بر ارائه آموزش‌ها به شکل رایگان است اما برخی صاحبان صنایع از این فرصت بهره لازم را نمی‌برند و گاهاً از این قابلیت بی اطلاع هستند که می‌طلبد رسانه‌های جمعی جهت تحقق این مهم در کنار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گام بردارند.

کد خبر 56446
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار