جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مشکلات فرهنگی استان بوشهر رفع می‌شود/ تکمیل طرح‌های نیمه تمام
بوشهر- استاندار بوشهر با تاکید بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان گفت: امسال مشکلات حوزه فرهنگی جبران و موضوعات این عرصه با حساسیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: سال گذشته شاهد اجرای طرح‌ها و اتفاقات مهمی در عرصه‌های اقتصادی، رفاهی، اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری استان بوشهر بودیم.

وی تقویت وحدت، اتحاد و همدلی مسئولان، قشرهای مختلف مردم، نخبگان را از موفقیت‌های مهم در استان دانست و بیان کرد: در اجرای پروژه‌های عمرانی، نهضت مسکن و مسکن روستایی در استان بوشهر اتفاق مهمی رقم خورد.

استاندار بوشهر با اشاره به تحقق مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور و هیئت دولت، اضافه کرد: باید تحقق این مهم زمینه اجرایی شدن دور دوم سفر رئیس جمهور به استان در اسفند ماه را فراهم کرد.

لزوم اجرای مصوبات سفر

وی با تقدیر از اجرا و تسریع در طرح‌های حوزه عمرانی و سرمایه‌گذاری در استان بیان کرد: سال گذشته بارش نعمت الهی ضمن سرسبزی استان و تقویت ذخیره منابع زیرزمینی، سبب افزایش تولید گندم در استان بوشهر شد و پیش‌بینی می‌شود برداشت گندم بیش از مصرف نیاز استان تولید شود.

محمدی‌زاده مصوبات سفر رئیس جمهور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با وجود محدودیت منابع مالی، در سفر دوم رئیس جمهور ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع اعتباری برای اجرای طرح‌ها مصوب شد و این در حالی است که ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سرمایه‌گذاری طرح‌ها پرداخت می‌شود.

وی یکی از مشکلات مهم را حوزه فرهنگی دانست و تأکید کرد: باید امسال مشکلات حوزه فرهنگی جبران و موضوعات این عرصه با حساسیت دنبال شود.

استاندار بوشهر از پرداخت اعتبارات حوزه‌های عمرانی و زیربنایی بر اساس مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خبر داد و خاطر نشان کرد: وصول اعتبارات به دستگاه‌های اجرایی از ۳۸ درصد سال ۱۴۰۰ به بیش از ۹۰ درصد در سال ۱۴۰۱ رسید.

محمدی‌زاده با تأکید بر اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر اضافه کرد: طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور باید قبل از هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری شود.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام

وی تکمیل طرح‌های نیمه تمام را در اولویت دانست و بیان کرد: در مهار تورم باید همه مسئولان نقش خود را ایفا کند.

استاندار بوشهر بر اقدام عملیاتی دستگاه‌های اجرایی در تحقق شعار مهار تورم و رونق تولید را مورد تأکید قرار داد و گفت: تا هفته آینده مدیران دستگاه‌های اجرایی طرح‌های عملیاتی و اجرایی مهار تورم و رشد تولید را تدوین و ابلاغ کنند.

محمدی‌زاده منابع اعتباری امسال را قابل توجه دانست و خاطر نشان کرد: علاوه بر تصویب ۱۰ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور تفاهم‌نامه‌هایی به ارزش ۷۶۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر منعقد شد.

وی با اشاره به انتخابات در انتهای سال جاری گفت: هر مدیر استانی در رده‌های مختلف که قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس را دارد از هم اکنون باید تصمیم‌گیری و از مسئولیت خداحافظی کند.

کد خبر 56452
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار