سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی است
گناوه- امام جمعه گناوه گفت: یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن خون شهیدان و مجاهدان راه خدا است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر شنبه در آئین گرامیداشت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی و سالروز وفات حضرت خدیجه (س) در مسجد شهید حر خسروی گناوه با تسلیت سالروز وفات بانوی بزرگ اسلام اظهار داشت: برخی از حوادث می‌تواند تحولات اساسی و مهمی در جامعه ایجاد کند و حضرت خدیجه (س)، بانویی با شرافت، عظمت و دارای ثروت و کسی که در مکه بزرگترین سرمایه را داشتند، اموال خود را برای ایجاد تحول و نجات جامعه و در راه خدا و اسلام و پیامبر هزینه کرد.

امام جمعه گناوه گفت: آن حضرت هم با مال و ثروت خود و هم با جان و هستی خود برای ترویج و تثبیت اسلام جهاد و هزینه کرد و با همه دارایی و ثروت به همسری یتیمی درآمد که مورد شماتت و اعتراض زن‌های دیگر در آن زمان قرار می‌گیرد.

حضرت خدیجه (س) الگویی برای بانوان

وی ادامه داد: حضرت خدیجه (س) اولین زنی که به پیامبر گرامی اسلام ایمان آورد و تمام هستی خود را در این راه هزینه کرد.

امام جمعه گناوه با تاکید بر نقش مهم زنان در جامعه گفت: امروز متأسفانه دشمنان و معاندان که در ظاهر مدعی دفاع از حقوق زنان هستند، از زنان به عنوان ابزار استفاده می‌کنند و زن را به عنوان ابزار تجارت می‌نگرند.

یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی است

وی بیان کرد: امروز دشمن به دنبال آن است تا ارزش‌های دینی، اسلامی را در جامعه کمرنگ کند ولی زنان بزرگی مانند حضرت خدیجه (س) باید برای زنان جامعه ما اسوه و الگو باشند.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه با جهاد خود با اموال خود اسلام را یاری کرد و مایه افتخار و مباهات همه امامان و ائمه (ع) است.

۱۲ فروردین روزی فراموش نشدنی در تاریخ جمهوری اسلامی

وی با گرامیداشت یوم الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی استمراربخش حکومت پیامبر گرامی اسلام (ص) است و اگر در چنین روزی بعد از ۱۴۰۰ سال حکومتی به نام اسلام، تشیع، روحانیت و اهل بیت (ع) شکل گرفت به برکت نفس قدسی معمار کبیر انقلاب اسلامی (ره) که پرورش یافته مکتب پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بوده است.

وی اضافه کرد: چنین حکومتی به تعبیر مقام معظم رهبری آرزوی همه انبیا عظام و ائمه اطهار (ع) بوده است و بعد از سال‌ها و قرن‌ها حکومتی، به نام حکومت اسلامی تشکیل شد که از عنایات الهی است.

وی گفت: روز ۱۲ فروردین، روز عید و روزی ماندگار و به فراموش نشدنی در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی است که باید تجلیل و برای نسل جوان پیرامون این روز بزرگ اطلاع رسانی و تبین و بازگو شود.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن خون شهیدان و مجاهدان و روز استقرار اولین حکومت اسلامی بعد از عصر ائمه (ع) است.

ضرورت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی

وی گفت: انقلاب اسلامی بر پایه آموزه‌های دینی، الهی و عقلانی شکل گرفته است و باید از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب، شهدا و آزادگان و رزمندگان با هدایت‌ها و رهنمودهای رهبری دفاع کنیم و از تحریف این ارزش‌ها جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: اگر در یوم الله ۱۲ فروردین ۵۸ مردم به پای صندوق‌های رأی آمدند و بیش از ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رأی دادند امروز نیز مردم علیرغم همه نقدها و مشکلات، نسبت به انقلاب و نظام اسلامی و آرمان‌های آن وفادار و پایبند هستند و در عرصه‌های مختلف حضور پررنگ و تأثیرگذار دارند.

وی گفت: دشمنان نظام اسلامی از بدو تشکیل حکومت جمهوری اسلامی توطئه‌های و دسیسه‌های مختلفی از درگیری‌های نظامی، ترورها، جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی و فرهنگی به راه انداختند که تا کنون نیز برای حفظ این نظام شهدای بزرگی را تقدیم کرده‌ایم اما با حضور مردم در صحنه و رهنمودهای رهبری این انقلاب پابرجا و استوار مانده و خواهد ماند.

مراسم سالروز وفات حضرت خدیجه (س) و گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی در مسجد شهید حر خسروی گناوه با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

کد خبر 56600
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار