جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
روز ماما ؛ روز احیای زندگیست

شاید مهمترین اتفاق برای یک زن که بصورت مادام العمر ، جریان زندگی وی را تغییر خواهد داد زمان مادر شدن است. این داستان با درمانگرانی پیوند خورده است که در کشور ما بعنوان «ماما» مرهمی بر آلام و روزهای اضطراب و تلاطم جریان لطیف جسم و جان زنان سرزمینمان، ایران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین طاهره برزگر : شاید مهمترین اتفاق برای یک زن که بصورت مادام العمر ، جریان زندگی وی را تغییر خواهد داد زمان مادر شدن است. این داستان با درمانگرانی پیوند خورده است که در کشور ما بعنوان «ماما» مرهمی بر آلام و روزهای اضطراب و تلاطم جریان لطیف جسم و جان زنان سرزمینمان، ایران هستند.

 

مامایی

رشته ی مامایی یکی از رشته های گروه پیراپزشکیست که بسیاری از علاقمندان به این رشته هرسال به تحصیل در دانشگاه می پردازند.فارغ التحصیلان می توانند در مهمترین بخش های یک بیمارستان که در واقع نبض مراکز درمانیست کار کنند. خدمات مامایی شامل، مراقبت های زنان، پیش از بارداری، دوران بارداری، زایمان و مراقبتهای پس از زایمان است. همچنین اعضای جامعه ی مامایی نقش مهمی در بخش درمان و پیشگیری از بیماری های زنان و کودکان ، مشاورات زمینه ی مامایی دارند.

 

بخش های مامایی در جزیره خارگ

سال هاست که در مرکز بهداشت جزیره خارگ  «ماما» ها به  انجام خدمات گسترده ای مشغول هستند.همچنین بخش بهداشت و زایشگاه بیمارستان شهدای صنعت نفت خارگ نیز از خدمات جامعه ی مامای بی بهره نیست. این قشر مهم کادر درمان همواره با وجود محرومیت های خارگ بخصوص در زمینه ی فقدان حضور دائمی متخصص سنوگرافی به انجام خدمت مشغولند.

کد خبر 57658

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار