سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday, 19 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
وجب به وجب «خارگ »در رگهای ما جاریست.

خارگ : وطن برای همه ی آدم ها ارزشمند است؛ گاهی حتی بسیاری، آن را  مادر دوم خود می دانند.ما فرزندان جزیره خارگ هستیم جایی که آن را بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران می دانند و  پشت این «نام» هزاران داستان از درد و ایثار و مبارزه و فرهنگ آرمیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین طاهره برزگر : وطن برای همه ی آدم ها ارزشمند است؛ گاهی حتی بسیاری، آن را  مادر دوم خود می دانند.ما فرزندان جزیره خارگ هستیم جایی که آن را بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران می دانند و  پشت این «نام» هزاران داستان از درد و ایثار و مبارزه و فرهنگ آرمیده است.

 

نام خارگ نامیست پر از افتخار و آزادگی ….کافیست برگهای نه چندان کهنه ی تاریخ را ورق بزنیم ؛ این جزیره ی مرجانی بی نظیر که همواره مورد علاقه ی جغرافی دانان بوده  بخاطر موقعیت ویژه ی خود همیشه مورد طمع قرارگرفته است ؛ بطوری که ابتدا در دست پرتغالی ها، بعد هلندی ها و سپس انگلیس و آمریکا اسیر بوده است. سال های داغ اسارت خارگ سال هاییست طولانی و پررنج برای مردمانش …. اما روزگار زیادی سپری شد و خون های بسیاری ریخت تا اکنون قلب جزیره ما ، جزیره خارگ بتواند آزاد و سربلند برای ایران وطنمان، بتپد.جزیره خارگ برای همه ی فرزندانش همچون گنجیست که در وجود آن ها نهادینه شده است.«خارگ» وطن همه ی ماست و جزیی از ارزش های جدایی ناپذیر وجودمان شده است.اگر دایه دار فرهنگ و هنریم بیش از هرچیز باید به ارزش های یک ملت احترام بگذاریم.«جزیره خارگ» کنام مردمیست شریف، صنعتگرانی غیورو پیشرفت هایی که حاصل خون دل خوردن ها و رشادت و فداکاری جوانان این مرزو بوم  بوده است ؛ چه در لباس خدمت و چه زیر لوای شهادت .

کد خبر 57956

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار