پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مردم در بحث اقتصادی به بهره‌وری توجه کنند
بوشهر- امام جمعه موقت عسلویه گفت: رویکرد دولت بر صرفه جویی است و مردم هم در بحث اقتصادی باید به بهره وری توجه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالحسین حسینی در خطبه‌های نماز عسلویه پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در سخنانی درباره جایگاه مسئولیت‌ها گفت: همه ما مسئول هستیم؛ روحانی، کارمند، کشاورز، کارگر و همه اقشار و اصناف مسئول هستند.

امام جمعه موقت عسلویه افزود: هیچکس نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند؛ اینکه بگوییم از ما کاری بر نمی‌آید پذیرفته نیست و اینکه بگوییم همه مسئولیت‌ها گردن مسئولین هست درست نیست.

وی گفت: هدف تربیت انسان‌های خوب است و در هر منطقه انسان‌های خوب و افراد شایسته و مناسب هستند که به مردم کمک می‌کنند اگر چنین افرادی دریک منطقه نباشند دچار مشکل می‌شوند ما هم وظیفه داریم انسان تربیت کنیم نقش بانوان در تربیت مهم‌تر است.

امام جمعه موقت عسلویه افزود: دیکتاتورها چه آمریکا و چه دست نشانده‌های آن در داخل دنبال این هستند که مردم را تحقیر کنند قرآن هم به این اشاره دارد فرعون هم قوم خود را تحقیر کرد مردم را خام می‌کنند بی ارزش می‌کنند تا فرهنگ و گفتمان ما نمی‌توانیم را ترویج کنند.

وی گفت: دو جریان هست یک جریان ما می‌توانیم و دیگری جریان غرب گرا و ما نمی‌توانیم جامعه‌ای که ما نمی‌توانیم باورش شود دست گدایی پیش دیگران دراز می‌کند.

امام جمعه موقت با گرامیداشت امام موسی کاظم (ع) گفت: حضرت ۱۴ سال در کنج زندان بودند زیر شکنجه‌ها بودند ائمه هیچگاه با حاکمان ظالم کنار نمی آیند در برابر طاغوت‌ها کوتاه نمی آیند همین ایستادگی در برابر حاکم ظالم باعث شد امام این همه سال درزندان باشند.

وی گفت: روز تکریم امام زادگان در هر محله روستا و شهر امام زاده هست که باید آنها را تکریم کنیم.

حسینی سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر را تبریک گفت و افزود: دخترها را باید تکریم کرد اسلام هم سفارش کرده که دختر را بیشتر محبت کنید تا خدای نکرده در خارج از خانه دنبال محبت نرود و فریب بخورد و گرفتار شیطنت‌ها شود.

امام جمعه موقت عسلویه به روز بهره وری اشاره کرد و افزود: این روز، روز مهمی است کشور ما کشور پرمصرفی است کشور انقلابی و اسلامی نباید چنین باشد در مصرف سوخت و انرژی کشور ما به اندازه چین مصرف دارد.

وی گفت: ما در جنگ اقتصادی هستیم نباید اسراف کنیم الان دولت انقلابی سر کار هست، شاید هم یک مسئولی درجایی باشد که به نوعی اشتباه کند اما رویکرد دولت بر صرفه جویی هست مردم هم در بحث اقتصادی باید به بهره وری توجه کنند.

امام جمعه موقت عسلویه به موضوع جمعیت اشاره کرد و افزود: مسئله جمعیت مسئله مهمی است در دهه ۷۰ استعمارگران خدعه کردند و از رشد جمعیت جلوگیری کردند.

وی گفت: جمعیت مؤلفه قدرت یک کشور است و ما این مؤلفه قدرت را داریم از دست می‌دهیم، جوان بودن جمعیت کشور هم مؤلفه هست چون جوان پر از انرزی و شور و نشاط است اگر وضعیت به همین منوال باشد جمعیت کشور ما کم و پیر خواهد شد.

وی گفت: دشمن دارد تلاش می‌کندو گرانی‌ها را هم بهانه کردند، خدا روزی بچه‌ها را تضمین کرده است، روزی دست خداست تبلیغ فرزند کمتر آسایش بیشتر کردند، بهترین راه تربیت لقمه حلال است تربیت که تنها فراهم کردن امکانات برای بچه نیست والدین خودشان هم باید تربیت شده باشند.

کد خبر 58080
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار