سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - Tuesday, 16 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
شناورهای نجات دریایی بوشهر به تلفن‌های ماهواره‌ای مجهز شدند
بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تجهیز شناورهای جست و جو و نجات دریایی استان به تلفن‌های ماهواره‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتباط مؤثر، کلید موفقیت در عملیات‌های گروهی است که تلفن ماهواره‌ای ثریا از این مزیت مهم به نحو مطلوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: ثریا سیم‌کارتی ماهواره‌ای است که به شکل کنسرسیومی و زیر نظر چند کشور عربی در امارات متحده عربی مدیریت می‌شود و به مشترکان آسیایی، اروپایی و آفریقایی اجازه برقراری ارتباطات پایدار و بدون نیاز به دکل‌های زمینی را می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: تأمین و تجهیز شناورهای جست و جو و نجات به تلفن‌های ماهواره‌ای ثریا با قابلیت برقراری ارتباط در کلیه مناطق حاکمیتی و متناسب با هر شرایط جوی، فاصله تیم‌های در صحنه و مدیریت پشت صحنه را بسیار کاهش می‌دهد که به تبع آن میزان پاسخگویی به اضطرارهای دریایی نیز به نحو چشمگیری افزایش می‎‌یابد.

شکیبی نسب یادآور شد: عملیات جست و جو و نجات دریایی متشکل از تیم‌های عملیات در صحنه (در دریا)، پشتیبانی و ارتباطی (در مرکز هماهنگی) و تیم اتاق فکر متشکل از کارشناسان و مدیران صحنه است که به صورت همزمان ایفای نقش می‌کنند.

وی ادامه داد: عملیات امداد و نجات به‌دلیل ماهیت آن، امری پر ریسک و خطیر بوده که همواره مسئولیت‌هایی چندجانبه را متوجه سطوح عملیاتی می‌کند.

شکیبی نسب گفت: از سویی دیگر هر گونه تعلل در تصمیم‌گیری، طرح عملیات و اقدام به‌موقع می‌تواند زمان طلایی را تلف کند که سوانح دور از ساحل، به‌دلیل فاصله‌ای که بین تیم‌های عملیاتی و کارشناسی ایجاد می‌کند، خود به خود مدیریت صحنه را دشوار می‌سازد.

وی اظهار کرد: بدیهی است تجهیزات عملیاتی و وسایل ارتباطی است که می‌تواند نقش ارزنده‌ای ایفا و همچون پلی برای ارتباط مؤثر بین بخش‌های مختلف عملیاتی باشد.

شکیبی نسب گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در راستای وظایف سازمانی و مسئولیت‌های اجتماعی خود، همواره نسبت به بهبود عملکرد، نگاهی دغدغه‌مند دارد که سیر تطور و تحول ایجاد شده در زمینه ایمنی دریایی و خدمات جست و جو و نجات بر اساس آمارهای رسمی موید آن است.

وی گفت: هم اکنون در استان بوشهر ۶ مرکز جست و جو و نجات دریایی مشتمل بر یک مرکز هماهنگی در بوشهر و پنج مرکز فرعی در بنادر تابعه فعال است.

کد خبر 58089
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار