پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
آسفالت کوچه ها در دشتستان تسریع شود / لزوم ساماندهی بازار روز
بوشهر- امام جمعه دشتستان با تاکید بر لزوم ساماندهی بازار روز گفت: بسیاری از کوچه‌ها در دشتستان خاکی است و شهرداری باید در جهت رفع این مشکل و ارائه خدمات ابتدایی به شهروندان اقدام کند.

حجت‌الاسلام حسن مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به خاکی بودن تعداد زیادی از کوچه‌ها و خیابان‌ها در شهرستان دشتستان، گفت: کوچه‌های شهر برازجان توسعه کمی پیدا کرده است اما از لحاظ کیفی رشد و توسعه‌ای نداشته و در خیلی از محلات، کوچه‌ها و خیابان‌ها بدون آسفالت رها شده است.

وی گفت: علیرغم اینکه مردم منطقه سهم خود را در عوارض شهری پرداخت کرده‌اند اما متأسفانه اقدامی از سوی شهرداری برای آسفالت صورت نگرفته است.

لزوم اولویت بندی نیازها و خدمات

امام جمعه دشتستان عنوان کرد: معتقدیم نیازها و ارائه خدمات در شهر باید اولویت بندی شود زیرا شهری که هنوز کوچه‌ها وخیابان‌های آن آسفالت نشده نباید به سراغ دیگر اقدامات برود، لذا شهرداری برای انجام کارها باید اولویت بندی و نیازسنجی‌های لازم را انجام دهد.

حجت‌الاسلام مصلح عنوان کرد: خوشبختانه دولت بر اساس ارزش افزوده، اعتبار خوبی را در اختیار شهرداری‌ها قرار داده است و لازم است تا شهرداری در راستای صرف هزینه‌ها اولویت‌بندی‌های لازم را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: اولویت اول باید زیرساخت کوچه، خیابان باشد سپس بازسازی پارک، فضای سبز و… در مراحل بعدی قرار گیرد.

امام جمعه دشتستان اظهار کرد: هر چند شهرداری در راستای بازسازی و احداث پارک‌ها، توسعه فضای سبز، المان‌های شهری و غیره کارهای زیادی انجام داده است و رضایت نسبی را در این حوزه دارد اما رفاه مردم بر این است که کوچه‌ها و خیابان‌ها آسفالت باشد تا در تردد، عبور و مرور و… مشکل نداشته باشند و آرامش بر زندگی آن‌ها حاکم شود.

وی گفت: با شهرداری و شورای شهر رایزنی‌های لازم صورت گرفته است و مقرر شده است تا نهضت آسفالت در شهر راه‌اندازی شود و در این حوزه هیچ گونه کوچه خاکی باقی نماند.

ضرورت ساماندهی بازار روز

امام جمعه دشتستان به ضرورت ساماندهی بازار روز در شهر نیز اشاره کرد و گفت: در شهر یک بازار روز متمرکز داریم که تمامی مردم منطقه برای خرید مایحتاج خود به این بازار مراجعه می‌کنند و همین موضوع باعث شده است تا ترافیک و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شود.

وی ادامه داد: لازم است تا در تمامی محلات بازارچه‌های روز فعال شود تا مردم برای خرید اقلام مورد نیاز خود در بازار روز در یک محله خاص تجمع نداشته باشند تا اینگونه از حجم شلوغی کاسته شود و مردم به راحتی بتوانند مایحتاج خود را تأمین کنند.

وی ادامه داد: هر چند اجرای این طرح در دراز مدت امکان پذیر است اما باز هم می‌توان با اجرای برخی اقدامات و تدابیر از حجم تردد و ترافیک، مشکل سد معبر و… کاست.

امام جمعه شهرستان دشتستان گفت: شهرداران و فرمانداران زیادی به محض ورود به پست مدیریتی، برای رفع این مشکل حساسیت‌هایی داشتند و کنترل‌های لازم را انجام دادند اما متأسفانه بعد از مدتی موضوع رها شد.

وی گفت: انتظار و مطالبه مردم در راستای رفع این مشکل است و لازم است تا شهرداری و فرمانداری پای کار باشند.

وی بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی و گسترش حوزه نظارت با کمک شهرداری، فرمانداری و نیروی انتظامی جلوی سد معبر عمومی گرفته شود تا مسیر برای تردد و راحت شدن خرید مردم فراهم شود.

وی افزود: در این راستا پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است و بازدیدهایی از محل برپایی بازار روز صورت گرفته است اما لازم است تا با هم افزایی دستگاه‌ها شاهد ساماندهی وضعیت نابسامان بازار روز باشیم و رضایت مردم کسب شود.

کد خبر 58112
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار