پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
۴۵۷ مددجوی کمیته امداد استان بوشهر مشمول مزایای بازنشستگی شدند
بوشهر- مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۴۵۷ نفر مددجویان کمیته امداد استان بوشهر با ۱۰ سال سابقه بیمه، بازنشسته و از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا میری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نهاد در راستای توانمند سازی خانوارهای مددجویی، نگاه ویژه ای به تأمین آسایش، شرایط آتی و نیز پایداری درآمد آنها دارد، اظهار داشت: در این راستا با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و یا از کار افتادگی بهره مند شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر بیان داشت: پرداخت حق بیمه بازنشستگی جهت دو گروه از مددجویان شامل گروه زنان سرپرست خانوار شهری بین ۴۵ تا ۵۰ سال و مجریان طرح‌های اشتغال فعال که سرپرست خانواده و مستمری بگیر این نهاد باشند صورت می‌پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه از ناحیه کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تا زمان مددجو بودن و نیز فرارسیدن سن بازنشستگی فرد مشمول (زنان ۵۵ سال و مردان ۶۰ سال) به مدت حداکثر ۱۰ سال ادامه می‌یابد و پس از آن از تحت پوشش خارج می‌شوند چرا که دیگر خودشان حقوق بگیر تأمین اجتماعی هستند.

میری بیان داشت: بر همین اساس در سال گذشته ۴۵۷ نفر پس از ۱۰ سال سابقه بیمه با رعایت شرایط سنی، بازنشسته و از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بابت حق بیمه‌های اجتماعی مددجویان در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۴۹ میلیارد ریال اختصاص و به شعب تابعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

وی در ادامه افزود: این اعتبار اختصاصی اخیر جهت هزار و ۲۷۲ خانوار از مددجویان واجد شرایط بوده است که در گروه زنان سرپرست خانوار هزار و ۱۳۸ خانوار و در گروه مشمولین طرح‌های اشتغال ۱۰۹ خانوار و مشمولین کد ۹۹۴ به تعداد ۲۵ نفر بهره مند شده‌اند.

کد خبر 58117
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار