پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
مجوز تهاتر ۵۰ هزار تن خرمای استان بوشهر دریافت شد
بوشهر- استاندار بوشهرگفت: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، مجوز تهاتر ۵۰ هزار تن خرما را گرفتیم و امیدوارم با ساز و کارهای اندیشیده شده، به نتیجه لازم برسیم.

به گزارش خبرنگار مهر احمد محمدی زاده ظهر یکشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان دشتستان اظهار داشت: دشتستان از شهرستان‌های مهم و تأثیرگذار در استان بوشهر است و در تمام رویدادها، نقش مردم این شهرستان تعیین‌کننده است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان غیور و شجاع دشتستانی افتخارات زیادی خلق کردند و پس از آن نیز در عرصه دفاع از ارزش‌ها، همواره حضوری مؤثر داشته‌اند و خدمت‌رسانی به این مردم، لذت‌بخش است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان، توجه ویژه‌ای به دشتستان شد خاطر نشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان تخصیص یافت که گامی در مسیر بهبود وضعیت درمانی است.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل محور دالکی به کنار تخته تخصیص یافت که این پروژه پس از چند سال مجدداً فعال شد.

استاندار بوشهر از تخصیص هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد دالکی خبر داد و تصریح کرد: این مبلغ برای سه سال و سالی ۳۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

محمدی‌زاده به اهمیت کشاورزی بویژه نخل داری در دشتستان اشاره کرد و یادآور شد: تغییر الگوی کشت در دشتستان و کاهش ۴۰ درصدی کشت هندوانه و خربزه و جایگزین کردن گندم، سبب شد که برداشت گندم در دشتستان رشد پیدا کند و آب مصرفی نیز کاهش یافت.

وی با بیان اینکه سال گذشته، تنها ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت شد گفت: امسال با تلاش و پیگیری صورت گرفته، تاکنون ۱۶۰ هزار تن گندم برداشت شده و شاهد رشد ۴ برابری هستیم. ‌

استاندار بوشهر ابراز داشت: امسال بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای لایروبی کانال‌های آبیاری در دشتستان هزینه می‌شود که البته اگر نخل داران هر ساله در لایروبی بخشی از مسیر کمک کنند، با هزینه کمتری می‌توان این کار را انجام داد.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، مجوز تهاتر ۵۰ هزار تن خرما را گرفتیم و امیدوارم با ساز و کارهای اندیشیده شده، به نتیجه لازم برسیم و قیمت خرما در بازارهای جهانی نیز بهبود یابد.

محمدی زاده با اشاره به اینکه میگو و خرما دو مزیت مهم استان بوشهر در حوزه کشاورزی به شمار می‌روند بیان کرد: تکمیل زنجیره ارزش این دو محصول جز اولویت‌های استان است و حوزه اقتصادی استانداری با جدیت در این مسیر اهتمام دارد.

کد خبر 58118
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار