جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
۲۶ باند کلان مواد مخدر در استان بوشهر منهدم شد
بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: ۲۶ باند کلان مواد مخدر در استان بوشهر منهدم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس نتایج ارسالی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در ارزیابی سال ۱۴۰۱ با رشد ۵۳ درصدی عملکرد شورا و کمیته‌های تخصصی نسبت به سال ۱۴۰۰ جز پنج استان برتر کشور اعلام شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ با همت و تلاش شبانه روزی نهادهای مقابله‌ای، حدود ۱۲ تن انواع مواد مخدر کشف شد که کاهش ۲۰ درصدی کشفیات نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته تعداد ۲۶ باند کلان مواد مخدر منهدم شد که بیشترین کشفیات مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و اداره کل اطلاعات صورت گرفته است.

پورات گفت: در سال ۱۴۰۱ برای ساماندهی و صیانت از معتادان بی‌خانمان ۴۴۷ نفر با دستور قضائی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تحویل مراکز ترک اعتیاد شده است.

اجرای طرح یاریگران زندگی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: در حوزه درمان و حمایت‌های اجتماعی شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر، تعداد ۴۷ مرکز درمانی شامل ۲۰ مرکز سرپایی، ۱۴ مرکز اقامتی کمپ، چهار مرکز کاهش آسیب گذری، سه مرکز سرپناه شبانه، دو کانکس کاهش آسیب و موبایل ون و یک مرکز جامع درمان ترک اعتیاد و بازتوانی با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی به افراد آسیب دیده خدمات رسانی می‌کنند و در این مدت ۱۰ هزار ۵۶۰ نفر خدمت به آنان ارائه شده است.

پورات بیان کرد: در حوزه فرهنگی و پیشگیری با تاکید بر خود مراقبتی جوانان در این راستا برنامه‌های فرهنگی با همکاری دستگاه‌های مرتبط و شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر برگزار شد که از جمله آنها اجرای طرح یاریگران زندگی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به ویژه اداره کل آموزش و پرورش تاکنون در ۸۵۲ مدرسه این کانون‌ها راه اندازی و تعداد ۴۲ هزار ۶۰۰ دانش آموز به عضویت کانون‌های یاریگران درآمده‌اند.

وی یادآور شد: در بخش فنی و حرفه‌ای با برگزاری دوره‌های تخصصی برای آسیب دیدگان اعتیاد، آموزش‌های مهارت شغلی و شایستگی‌های فنی حرفه ای برای ۱۰۷ نفر صورت گرفته که با رشد ۶۸ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم و گواهی مهارت برای آنها صادر شده است.

کد خبر 58146
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار