جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
سالمندی جمعیت آثار جبران ناپذیری برای جامعه دارد
بوشهر- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار دشتی گفت: سالمندی جمعیت آثار و عوارض جبران ناپذیری را به جامعه تحمیل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر منصوری صبح دوشنبه در نشست بزرگداشت هفته ملی جمعیت که در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی برگزار شد گفت: با پیشرفت‌های چشمگیری که در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان کشور حاصل شده هم اکنون جز کشورهای پیشتاز در زمینه بهداشت و درمان هستیم و موفقیت‌های قابل توجهی در این زمینه در سالیان اخیر حاصل شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار دشتی موفقیت در عرصه مقابله با کرونا را از نمادهای توانمندی نظام سلامت در ایران دانست و افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه و وجود محدودیت‌ها توانستیم توفیقات ارزنده‌ای در زمینه مهار کرونا کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع جوانی جمعیت و فرزند آوری به عنوان اولویت اصلی در دستور کار تمام کارگزاران نظام قرار دارد تاکید کرد: تحقق جوانی جمعیت تالش و کوشش همگانی را می‌طلبد و همه ما باید در این راه تالش و کوشش کنیم.

سالمندی جمعیت آثار جبران ناپذیری برای جامعه دارد

وی به تأکیدات مقام معظم رهبری در چندسال اخیر مبنی بر لزوم تحقق جوانی جمعیت و فرزند آوری اشاره کرد و افزود: الزام است متولیان امر مطالعات الزام را در زمینه آثار و برکات جوانی جمعیت و تعدد فرزندان و نیز عوارض و آسیب‌های سالمندی و تک فرزندی به درستی به خانواده‌ها انتقال دهند چرا که سالمندی جمعیت آثار و عوارض جبران ناپذیری را به جامعه تحمیل خواهد کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در قرارگاه جوانی جمعیت در زمینه‌های مختلف، جهت تسهیل در امر ازدواج و فرزند آوری و رفع یا کاستن از مشکلات پیش روی خانواده‌ها در این زمینه تالش می‌شود و این قرار گاه آماده بررسی و عملیاتی کردن برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی به ویژه مجموعه بهداشت و درمان در راستای تحقق جوانی جمعیت و فرزند آوری است.

سالمندی جمعیت آثار جبران ناپذیری برای جامعه دارد

وی با اشاره به گستره‌ی وسیع خدمات حوزه سالمت به نقش مهم بهداشت و درمان در تحقق جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در همه خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی برنامه ریزی های الزام جهت تشویق و ترغیب خانواده‌ها به فرزند آوری صورت گیرد.

در این نشست از فعالین عرصه جوانی جمعیت از جمله مراقبین سلامت و بهورزان موفق در افزایش موالید در جمعیت تحت پوشش، کارکنان دارای سه فرزند و بیشتر که در یک سال گذشته صاحب فرزند شده‌اند ونیز کارکنانی که در یک سال گذشته ازدواج کرده‌اند، تجلیل شد.

کد خبر 58150
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار