جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
۸۵ سازمان مردم‌نهاد استان بوشهر در مبارزه با اعتیاد مشارکت دارند
بوشهر- استاندار بوشهر گفت: در بانک اطلاعاتی ستاد مبارزه با مواد مخدر، ۸۵ سازمان مردم‌نهاد از این استان ثبت شده که در زمینه پیشگیری و درمان در حوزه مبارزه با اعتیاد مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار کرد: از این تعداد سازمان مردم‌نهاد، ۳۸ سمن در حوزه پیشگیری و ۴۷ سمن در حوزه درمان فعال هستند.

وی افزود: موضوع مبارزه با اعتیاد با مشارکت مردم و این سمن‌ها با برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری و مداخله درمانی قابل انجام است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی هم‌اندیشی با نخبگان، سمن‌ها، خیرین، سفیران پیشگیری، فعالان اجتماعی و رسانه‌ها می‌تواند در تقویت اجتماعی‌شدن امر مبارزه با مواد مخدر تأثیرگذار باشد.

محمدی‌زاده با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر و لزوم اجرای برنامه‌های متنوع برای آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه با این بلای خانمان‌سوز، گفت: آگاه‌سازی عمومی از طریق کارزار رسانه‌ای، فضاسازی رسانه‌ای از طریق برگزاری نشست‌های خبری و مصاحبه‌های مطبوعاتی، اجرای مسابقات فرهنگی کتاب‌خوانی، ارائه خدمات مشاوره رایگان با هماهنگی با مراکز ترک اعتیاد و تبلیغات محیطی از طریق چاپ بنر با استفاده از بیلبورد و تلویزیون شهری در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه سیار پیشگیری از اعتیاد، اجرای پویش نه به اعتیاد در حاشیه سواحل استان، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع پیشگیری اولیه از اعتیاد و برگزاری مسابقات ورزشی طی هفته مبارزه با مواد مخدر مد نظر قرار گیرد.

استاندار بوشهر گفت: برپایی میز خدمت توسط دستگاه‌های مرتبط می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

کد خبر 58153
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار