پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
ارائه آموزش ۳۰ مهارت تخصصی در مرکز ملی فنی و حرفه‌ای دیر
بوشهر- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۳۰ حرفه مهارتی در مرکز ملی آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی و شیلاتی شهرستان دیر آموزش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی دوشنبه شب در نشست با فرماندار شهرستان دیر، اظهار داشت: در این مرکز ملی، آموزش ۱۱ رشته صنایع دریایی از جمله ساخت کشتی، قایق و لنج و پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو در سایت‌ها، گردشگری ساحلی فعال خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه فرهنگ مهارت آموزی باید در جامعه گسترش یابد، افزود: در مرحله بعدی نیز ۱۹ رشته مهارت آموزی بویژه غواصی و جوشکاری زیر آب و رصد لوله‌های نفتی، برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

دراهکی توسعه آموزش‌های مهارتی را در بزرگترین بندر صیادی کشور با همکاری مسئولان اجرایی شهرستان خواستار شد و اضافه کرد: همه باید تلاش کنند تا برای مقابله با موج بیکاری و ایجاد اشتغال فرهنگ مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای در بین مردم بویژه جوانان جویای کار گسترش پیدا کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی جامعه بیکاری و تلاش مسئولان هم بر کاهش آن است اما تنها راه رفع بیکاری توجه به کسب و کارهای نو است که در این راستا نیازمند جوانان توانمند هستیم.

دراهکی با تاکید بر اینکه فرد دارای مهارت بیکار نمی‌ماند، گفت: ۶۴ درصد از مهارت آموزانی که در مراکز فنی و حرفه‌ای این استان آموزش فرا گرفته‌اند در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مشغول به کار شده‌اند و مابقی هم بر اساس توانمندی خود در بازار کسب و کار راه انداخته‌اند که این نشان از اهمیت مهارت در جامعه دارد.

کد خبر 58166
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار