جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مدیر کل جدید کمیته امداد استان بوشهر معارفه شد
بوشهر- «عباس روشن» با حکم رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به عنوان هشتمین مدیر کل از ابتدای تأسیس این نهاد در استان بوشهر منصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قائم‌مقام و مدیرکل نظارت و رسیدگی به شکایات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ظهر سه شنبه در این آئین اظهار داشت: انقلاب اسلامی در ابعاد گوناگون با استفاده از آموزه‌های دین مبین اسلام از جمله ائمه طهارت علیه‌السلام تحول عظیمی ایجاد کرد.

مصطفی خاکسار با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای خدمت و خدمتگزاری تشکیل شده است گفت: تأسیس کمیته امداد نمونه بارز این خدمت‌رسانی به جامعه هدف است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان از طریق اشتغال پایدار و تأمین مسکن مددجویان، جز اولویت‌های اساسی کمیته امداد است افزود: در توانمندسازی و ساخت مسکن مددجویان در قالب برنامه ۵ ساله اقدامات مهم و مؤثر انجام شده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ در حوزه اشتغال با خدمات و همکاری دولت و بانک‌ها از سهم ۵۰۰ هزار شغلی این نهاد ۴۳۰ هزار اشتغال محقق شد.

خاکسار اضافه کرد: تحقق مابقی فرصت شغلی یاد شده در گروه تأمین تسهیلات بانکی امید می‌رود در سال جاری ۷۰ هزار فرصت شغلی باقیمانده تعهد سال گذشته در نیمه نخست امسال محقق شود.

وی با بیان اینکه سهمیه ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد در سال جاری را ۵۰۰ هزار فرصت شغلی است، خاطر نشان کرد: برای ایجاد این میزان فرصت شغلی مقدمات آن با تأمین تسهیلات بانکی آغاز شده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در حوزه مسکن بیش از تعهد این نهاد ساخته و تحویل مددجویان شد گفت: با حمایت دولت، همکاری بانک‌ها و وزارت راه و شهرسازی و خیران طرح‌های ساخت مسکن مددجویان تسریع یافت و امسال هم برنامه‌ریزی لازم برای ساخت واحدهای مسکونی مددجویی شده است.

خاکسار از تدوین برنامه هفتم توسعه کمیته امداد خبر داد و بیان کرد: در این سند طرح‌های مختلف از جمله ساخت مسکن و توانمندسازی مددجویان و فقرزدایی تدوین شده که به‌زودی قطعی و اعلام می‌شود.

وی سهم تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد در سال گذشته را ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: ۹۴ درصد این تسهیلات به جامعه هدف پرداخت شد و امسال هم برای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد ۳۵ هزار میلیارد تومان مصوب شده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) افزایش پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اکنون ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار خانوار در قالب ۴.۷ میلیون نفر جمعیت از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند و این در حالی است که بخشی افراد در نوبت تحت پوشش قرار دارند.

وی گفت: زنان سرپرست خانواده، خانواده‌های بد سرپرست، دانش‌آموزان و قشرهای دیگر مردم نیازمند، جمعیت مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

وی ادامه داد: سالانه برخی از خانواده‌ها با توانمندسازی از تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند به گونه‌ای در هفته گذشته تعدادی مددجو با توانمند شدن در ۲ استان مازندران و گیلان از چرخه دریافت خدمات کمیته امداد خارج شدند.

خاکسار گفت: پرداخت تسهیلات برای اشتغال‌زایی و دستیابی به درآمد اقتصادی مورد توجه ویژه قرار دارد و در این راستا رشته‌های مختلف اشتغال‌زایی تدوین و عملیاتی شده است.

در این آئین با حکم «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و با حضور قائم‌مقام و مدیرکل نظارت و رسیدگی به شکایات کمیته امداد کشور، «عباس روشن» برای مدت دو سال به عنوان مدیر کل جدید کمیته امداد استان بوشهر جایگزین «محمد رضا میری» شد.

عباس روشن پیش از این قائم مقام کمیته امداد استان بوده است و سمت‌های دیگری از جمله مدیر حراست و رئیس اداره پذیرش و مددکاری را در کارنامه کاری خود دارد.

کد خبر 58186
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار