پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی خلیج‌فارس در بوشهر برگزار شد
بوشهر- معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از برگزاری نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی خلیج‌فارس در استان بوشهر خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار مهر، نصرالله ابراهیمی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی خلیج‌فارس به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی در محل موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس برگزار شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: این نمایشگاه به همت مدیریت و کارکنان موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس برپا شده که نقشه‌های تاریخی از طراحان محلی قدیمی و نقشه‌های بین‌المللی در آن به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین اسنادی از مکاتبات تاریخی در مورد این پهنه آبی در نمایشگاه ارائه شده که یکی از برجسته‌ترین این مکاتبات، درخواست کنسول انگلیس از تهران برای کاوش باستان‌شناسی در بوشهر است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر در پایان یادآور شد: موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس بیش از ۲ هزار شیء تاریخی از کرانه تا پس‌کرانه خلیج‌فارس را از سه استان بوشهر، خوزستان و هرمزگان در خود جای داده و سالانه پذیرای علاقه‌مندان و گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.

کد خبر 58193
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار