جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
فتح خرمشهر یک روز ماندگار در تاریخ جهان است
بوشهر- استاندار بوشهر گفت: فتح خرمشهر یک روز ماندگار در تاریخ جهان و یک نقطه عطف در ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح چهارشنبه در مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر در بوشهر با تبریک سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس با تشریح گوشه‌ای از این عملیات، اظهار داشت: خرمشهر مهمترین شهر ایران در خط مرزی ایران و عراق قرار دارد و صدام در حمله به ایران قصد داشت با اشغال خرمشهر بر اروند رود تسلط یابد.

وی با بیان اینکه در آغازین روزهای جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق اقدام به تصرف خرمشهر کرد گفت: تصرف خرمشهر با مقاومت همه جانبه سپاه، ارتش، تکاوران نیروی دریایی ارتش و نیروهای مردمی ۳۴ روز به طول انجامید.

استاندار بوشهر مقاومت خرمشهر را یک حماسه ماندگار در تاریخ ایران اسلامی دانست و بیان کرد: فتح خرمشهر یک روز ماندگار در تاریخ جهان و یک نقطه عطف در ایران اسلامی است.

وی وحدت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش، سپاه، بسیج را پس از عزل بنی‌صدر از پست فرماندهی کل قوا دانست و خاطرنشان کرد: با ایجاد وحدت نیروهای مسلح امکان پس‌گیری خرمشهر شکل گرفت و طرح‌های مهمی ارائه و اجرایی شد.

محمدی‌زاده عملیات‌های فتح‌المبین، ثامن‌الائمه، طریق‌القدس و بیت‌المقدس را برشمرد و بیان کرد: در عملیات بیت‌المقدس ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع سرزمین اشغال شده، با عملیات نیروهای مسلح از دست رژیم بعث عراق خارج شد و به ایران اسلامی برگشت.

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس در سال ۱۳۶۱ در اوج گرما انجام شد خاطرنشان کرد: خرمشهر قهرمان در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس باز پس گرفته شد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در این عملیات شش هزار نفر شهید شدند، تصریح کرد: بیش از ۱۶ هزار نفر از نیروهای رژیم بعث عراق در این عملیات کشته شدند و ۱۹ هزار نفر هم به اسارت درآمدند.

محمدی‌زاده فتح خرمشهر را اوج اقتدار ملت ایران دانست و بیان کرد: فتح خرمشهر نشان داد که چگونه خداوند با اراده خود و با مجاهدت نیروهای مسلح، جبهه حق علیه باطل پیروز می‌شود.

کد خبر 58205
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار