جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
هم‌افزایی بین نخبگان استان بوشهر افزایش یابد
بوشهر- استاندار بوشهر گفت: ایجاد و افزایش هم‌افزایی بین نخبگان، امری ضروری و ضامن توسعه همه‌جانبه است؛ چرا که اساساً هیچ پیشرفتی بدون حضور نخبگان امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده صبح چهارشنبه در نشست اجتماع نخبگانی سرآمدان و مستعدان برتر بومی استان بوشهر-ساکن تهران با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی، شیلات و چشم‌اندازهای هر بخش، اظهار داشت: بوشهر استانی بی‌نظیر در ظرفیت‌های طبیعی و ذاتی است و به جرأت می‌توان ادعا کرد بسیاری از کشورها این ظرفیت‌ها را ندارند.

وی با ارائه تاریخچه این استان در اقتصاد دریا محور، ادامه داد: چشم‌انداز جدی در این حوزه ایجاد شده و مزارع تولید صدف خوراکی و مولد مروارید و همچنین تولید میگو و ماهی نیز در حال توسعه است.

وی افزود: بیش از نیمی از تولیدات مواد اولیه پتروشیمی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود، اما صنایع پایین دستی در استان همچنان شکل نگرفته است؛ این در حالی است که اگر این مهم محقق شود، علاوه بر از بین رفتن نرخ بیکاری، ارزش‌افزوده بسیار بالایی به اقتصاد کشور تزریق خواهد شد؛ چرا که در حوزه پتروشیمی، ارزش‌افزوده در صنایع پایین دستی ایجاد می‌شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: زنجیره ارزش در نفت و گاز در استان شکل گرفته و تنها نیروگاه اتمی کشور در بوشهر قرار دارد؛ علاوه بر آن، دو نیروگاه دیگر نیز در حال ساخت هستند.

محمدی‌زاده یادآور شد: در حوزه آب شیرین نیز اقدامات جدی در استان بوشهر در حال انجام است و با توجه به اینکه ایران کشوری کم آب و با مصرف بی‌رویه است، این اقدام می‌تواند تأثیر بسزایی در کشور داشته باشد.

وی اضافه کرد: صنعت شیرین‌سازی آب در استان بوشهر امروزه در حالی روزانه ۷۰ هزار مترمکعب آب تولید می‌کند که این عدد در قیاس با هفت میلیون متر مکعب آب شیرین در عربستان، بسیار ناچیز است گرچه به نوبه خود رشد محسوب می‌شود.

استاندار بوشهر تأکید کرد: با توجه به تولید بالای پساب، تصفیه پساب یکی دیگر از برنامه‌های استانداری در سال گذشته و امسال است؛ در بحث سدسازی نیز اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است و سال گذشته یکی از سدهای استان نیز آبگیری شد.

ضرورت ایجاد و افزایش هم‌افزایی بین نخبگان

وی گفت: ایجاد و افزایش هم‌افزایی بین نخبگان، امری ضروری و ضامن توسعه همه‌جانبه است؛ چرا که اساساً هیچ پیشرفتی بدون حضور نخبگان امکان‌پذیر نیست و با این نگاه، اتحاد و پرهیز از اختلاف و زمینه‌سازی برای حضور سربازان جنگ اقتصادی در استان، دو رویکرد اصلی استانداری در سال‌های اخیر است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه بوشهر بعد از انقلاب با بوشهر قبل از انقلاب در هیچیک از شاخص‌های توسعه قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: شبکه‌سازی نخبگان استان با محوریت بنیاد نخبگان استان می‌تواند زمینه مناسب برای حل مشکلات استان را فراهم کند

وی گفت: مشکلات استان کاملاً مشخص است و با ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کار به نخبگان، می‌توان توان این افراد را به بخش‌های مورد نیاز تزریق کرد.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: امروزه هیچ صنعتی بدون نگاه دانش‌بنیان نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد و این موضوع ضرورت حضور نخبگان را در صنعت نشان می‌دهد.

کد خبر 58209
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار