جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
بند بصری و رودخانه حله ساماندهی می‌شود
بوشهر- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: طرح ساماندهی بند بصری و لایروبی شاخه شمالی و جنوبی رودخانه حله آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رودخانه حله از به هم پیوستن دو رود شاپور و دالکی تشکیل می‌شود و در حوزه روستای بصری به دو شاخه شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود.

وی افزود: به دلیل بروز کم‌آبی سنوات اخیر، رسوب گذاری رودخانه و تغییر نوع کشت، ذی‌نفعان شاخه شمالی و جنوبی در تأمین آب دچار مشکلاتی شدند.

محمدی عنوان کرد: بر اساس تصمیمات اخذ شده، طرح جامع ساماندهی بند بصری و رودخانه حله در دستور کار استان قرار گرفته که شامل احداث بند بصری و لایروبی شاخه شمالی و جنوبی رودخانه حله است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار کرد: در این طرح، لایروبی شاخه شمالی توسط بسیج سازندگی استان و لایروبی شاخه شمالی در حوزه بند بصری توسط آب منطقه‌ای و در پایین دست تا تالاب حله توسط سازمان محیط زیست استان انجام می‌شود.

محمدی گفت: با تکمیل لایروبی، عملیات اجرایی سازه تقسیم کننده آب در دو شاخه شمالی و جنوبی رودخانه نیز آغاز خواهد شد تا شاهد بهبود شرایط تأمین آب در این منطقه باشیم.

وی برآورد اعتبار طرح ساماندهی بند بصری و لایروبی شاخه جنوبی رودخانه حله (بازه در تعهد شرکت آب منطقه‌ای بوشهر) را ۵۵۰ میلیارد ریال و زمان تکمیل پروژه را ۱۸ ماه اعلام کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این پروژه، انتفاع سه شهرستان بوشهر، دشتستان و گناوه از مواهب تأمین آب رودخانه حله خواهد بود.

کد خبر 58216
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار