جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
شبکه اینترنتی مدلینگ و ترویج بی‌حجابی در استان بوشهر منهدم شد
بوشهر- فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: شبکه اینترنتی مدلینگ و ترویج بی حجابی در استان بوشهر منهدم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حیدر سوسنی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تشدید اقدامات مقابله‌ای با مصادیق غیراخلاقی مجرمانه در فضای مجازی، پلیس فتا یک شبکه اینترنتی مدلینگ مبتذل و ترویج دهنده بی حجابی را شناسایی و لیدر و اعضای این باند مجرمانه را دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: لیدر اصلی دستگیر شده این شبکه مروج ابتذال، با چندین صفحه و مجلات خارجی در کشور آمریکا فعالیت داشتند، در قالب تولید محتواهای غیراخلاقی به صورت مدلینگ مبتذل ارتباط و همکاری داشته و چندین صفحه اینستاگرامی را شخصاً یا توسط دوستانش در کشورهای همسایه مدیریت می کرده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تقریباً همه اعضای این شبکه که در کشور ساکن بوده اند توسط پلیس فتای استان بوشهر با هماهنگی قضائی دستگیر یا احضار شده‌اند.

وی افزود: چندین نفر عکاس که در آتلیه‌های دارای مجوز یا بدون مجوز قانونی، در تولید محتواهای تصویری برای این شبکه فعالیت داشته اند نیز شناسایی و مورد تحقیق قرار گرفته و همچنین ادمین ده‌ها صفحه اینستاگرامی استانی که با سرشبکه در بازنشر این محتواهای غیراخلاقی همکاری می کرده و باعث ایجاد زمینه‌های آسیب پذیری برای کاربران و نگرانی خاطر خانواده‌ها می‌شدند نیز احضار و مورد رسیدگی قرار گرفتند.

سردار سوسنی خاطرنشان کرد: همزمان با حذف محتواهای مجرمانه از بسترهای پایش شده مجازی، پیگیری قضائی تا دستگیری برخی از عوامل این اقدامات مجرمانه که در خارج از کشور حضور دارند ادامه خواهد یافت.

وی بیان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی تلاش خواهد کرد تا در سالم سازی فضای مجازی از مصادیق مجرمانه غیراخلاقی، اقدامات مؤثری را پیگیری و اجرایی کند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: از هم استانی‌های گرامی نیز درخواست داریم تا ضمن مراقبت و نظارت بر عملکرد و فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی، هرگونه موارد مشکوک مجرمانه مشاهده شده را با کارشناسان پلیسی در میان بگذارند.

کد خبر 58219
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار