پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
استقرار ۵ شناور آتشخوار در بنادر استان بوشهر
بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از استقرار پنج شناور آتشخوار در بنادر استان بوشهر خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ارتقای ایمنی و توانمندی بنادر برای مقابله با آتش سوزی، ۲ شناور آتشخوار در بندر گناوه، ۲ شناور آتشخوار در بنادر دیلم و رستمی استان بوشهر مستقر شد و به زودی یک فرند آتشخوار دیگر در بندر دیر استقرار می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: هم اکنون شناورهای آتشخوار در شش بندر استان بوشهر از شمال تا جنوب، متناسب با عمق حوضچه و محدودیت‌های مانور استقرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بحث تجهیزات اطفا حریق خشکی و پای اسکله، یکسری سیستم‌های اطفا حریق ثابت از جمله هیدرانت ها، شبکه رینگی و تاورهای آتش نشانی در راستای حفاظت از تأسیسات بندری نصب شده‌اند و توان اطفا حریق بنادر به میزان قابل توجهی تقویت شده است.

محمد شکیبی نسب ادامه داد: بررسی سوانح آتش سوزی موتور لنج‌ها بیانگر این است که غالب حریق‌های به وقوع پیوسته، مرتبط با رعایت نکردن ایمنی و خطای انسانی است.

وی افزود: در همین راستا خدمه شناورهای سنتی باید با اصول ایمنی کار بر روی موتور لنج‌ها آشنایی کافی داشته و همچنین مالکین شناورها یک ملوان را به صورت شبانه روزی بر روی شناورها به عنوان نگهبان به کار گیرند.

شکیبی نسب افزود: خوشبختانه در کنار این پنج شناور آتش خوار، یدک کش‌های بندر و حتی شناورهای ناجی مستقر در بنادر تابعه نیز ضمن انجام وظیفه ذاتی خود، به سیستم آتش خوار تجهیز شده‌اند تا در صورت نیاز، در عملیات اطفا حریق مشارکت کنند.

کد خبر 58223
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار