جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
ظرفیت جوانان خلاق و انقلابی شهرستان گناوه استفاده شود
بوشهر- امام جمعه گناوه گفت: باید در حل مشکلات کشور به خصوص در بحث اقتصادی، مهار تورم و گرانی از ظرفیت جوانان باایمان، خلاق و انقلابی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر چهارشنبه در دیدار با جمعی از پاسداران، رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت شهرستان گناوه به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر با گرامیداشت این روز بزرگ و ایام دهه کرامت اظهار داشت: نظام اسلامی، مملکت و کشور ما، کشور امام رضا و امام زمان (ع) و اهل بیت (ع) است و تاکنون نیز اگر نظام مقدس اسلامی در مقابل همه توطئه‌ها ایستادگی کرده و توانسته بر این توطئه‌ها فائق آید از عنایات و توجهات خاص اهل بیت (ع) بوده است.

وی با بیان اینکه نام و رمز عملیات‌های دفاع مقدس و پیشنانی بند رزمندگان در آن دوران به نام اهل بیت (ع) مزین بود افزود: اگر در سال ۶۱ و در چنین روزی رزمندگان ما توانستند یک عملیات بی نظیر در خرمشهر انجام دهند و خاک کشور را از زیر چکمه‌های دشمنان بعثی بیرون بکشند نتیجه ایمان راسخ، عنایات، توجه و توسل به اهل بیت (ع) بوده است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: یکی از دلایل پیروزی‌های بزرگ دوران دفاع مقدس به ویژه عملیات غرورآفرین فتح خرمشهر، تلاش‌های فرماندهان خلاق و جوان و باایمان آن دوران بود که ممکن است نسل جوان و نوجوان این معجزه‌های انقلاب را به خوبی نشناسند.

وی با بیان اینکه یکی از فرماندهان خلاق دوران دفاع مقدس شهید «حسن باقری» است که به تعبیر مقام معظم رهبری «شهید باقری معجزه انقلاب بود» گفت: این شهید والامقام با عقیده، ایمان، جهاد و تلاش خود توانست خلاقیت‌هایی در جنگ به کار گیرد که همه فرماندهان نظامی را متحیر کند و امروز جامعه ما نیازمند به این گونه جوانان خلاق و باایمان است.

رکنی حسینی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند «خرمشهرها در پیش رو داریم» گفت: امروز اگر مردم گلایه‌هایی به حقی دارند به دلیل اینکه نتوانسته‌ایم به خوبی از ظرفیت‌های این جوانان مثل شهید باقری‌ها به خوبی استفاده کنیم و باید در حل مشکلات به خصوص در بحث اقتصادی و مهار تورم و گرانی از ظرفیت جوانان باایمان، خلاق و انقلابی استفاده کرد.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس جوانانی کم سن و سال اما باایمان و خلاق و معتقد فرماندهی‌ها را برعهده می‌گرفتند و جنگ را اداره می‌کردند و توانستند دشمن را برای همیشه تاریخ از کشور بیرون کنیم.

ایران اسلامی باصلابت تر از همیشه است

امام جمعه گناوه بیان کرد: مردم در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی به خصوص در دوران جنگ تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در برابر دشمنان ایستادند و جوانان خود را فدا کردند اما تسلیم نشدند و دشمن را با شکست مواجه کردند.

وی بیان کرد: امروز نیز ایران اسلامی در پرتو رهبری‌های رهبر فرزانه انقلاب و به یمن و برکت خون شهدا مقتدرتر و باصلابت تر از همیشه ایستاده است و در منطقه و خاورمیانه از کشورهای بلامنازع است و همه دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: روزی در جبهه‌های جنگ فشنگ و سیم خاردار نداشتیم ولی امروز قدرت نظامی کشور ما سرآمد قدرت‌های بزرگ دنیا است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس قدرت نظام اسلامی را به رخ دشمن کشید یادآور شد: امروز درسی بزرگ حماسه فتح خرمشهر این است که هزینه تسلیم در مقابل دشمن بالاتر از هزینه مقاومت است و هیچ هزینه‌ای بالاتر از تسلیم در مقابل دشمن نیست.

کد خبر 58226
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار