شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
رزمندگان و خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس در دیر تجلیل شدند
بوشهر- در آیینی به مناسبت سالروز فتح خرمشهر از رزمندگان و خانواده شهدای عملیات بیت المقدس و فصل بهار شهرستان دیر تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی ظهر چهارشنبه در آئین بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر و تجلیل از شهدای عملیات بیت المقدس و شهدای فصل بهار شهرستان دیر، اظهار داشت: همه ما وام دار ایثارگران و خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستیم و هر کاری کنیم کمترین ادای دین است.

امام جمعه دیر با بیان اینکه از رهگذر این نکوداشت‌ها فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه می‌شود، افزود: کشوری که در معرض دشمنی دشمنان است باید فرهنگ ایثار و شهادت در آن پررنگ شود.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از ایثارگران و خانواده شهدا موجب تقویت روحیه شهادت طلبی می‌شود، خاطرنشان کرد: فلسفه این مراسم مقابله با دشمن و تجلیل از مقام شهدا و رزمندگانی است که تا پای جان ایثارگری کردند.

رزمندگان و خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس در دیر تجلیل شدند

حسینی با بیان اینکه فتح خرمشهر یوم الله است و باید یوم الله را زنده نگه داریم، ادامه داد: سوم خردادماه در تاریخ دفاع مقدس روز سرنوشت سازی است.

امام جمعه دیر با تاکید براینکه از حماسه سوم خردادماه درس مقاومت و ایثار بگیریم، گفت: رزمندگان در آن دوران با وجود کمبود نیرو و سلاح با قدرت ایمان، توکل و باور به عنایات الهی و ولایتمداری و رهبری امام مقابل همه دنیا ایستادند.

برنامه دشمن حیازدایی از جامعه است

وی با بیان اینکه امروز دشمن در فکر تصرف اذهان جوانان و باورها و اندیشه‌های مردم ما است، تاکید کرد: امروز دشمن به فکر سقوط ایمان و ارزش‌ها و تصرف حجب و حیای ما است و می‌خواهد از این جامعه حیازدایی کند.

حسینی عنوان کرد: اگر ارزش‌ها کمرنگ شود نیازی به جنگ نظامی نیست و سقوط کرده‌ایم، بنابراین باید عوامل پیروزی یعنی معنویت و ولایتمداری و توکل به خدا را حفظ کنیم تا خرمشهرهای دیگر را از دشمن پس بگیریم.

وی با اعلام اینکه دشمن با وجود عملیات ایزایی نمی‌تواند جنگی مانند جنگ هشت ساله راه بیندازد، بیان داشت: امروز درگیر جنگ شناختی و ترکیبی دشمن هستیم.

رزمندگان و خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس در دیر تجلیل شدند

یکی از رزمندگان و راویان دفاع مقدس در این مراسم، گفت: تقدیم نزدیک به ۱۲۰ شهید به نظام مقدس اسلامی نشانه ایستادگی و مردانگی مردم شهرستان دیر است.

محمد امیری با بیان اینکه ما از فرهنگ دفاع مقدس دور شده‌ایم، افزود: بزرگترین خطای ما بعد از جنگ این بود که گنج دفاع مقدس را استخراج نکردیم.

وی توکل بر خدا و اعتماد به نیروی جوان انقلابی را از مؤلفه‌های آزادسازی خرمشهر دانست و بیان کرد: رزمندگان با باورهای دینی و مذهبی خود و تمسک به اندیشه‌های حسینی در کنار رهبری‌های امام راحل توانستند خرمشهر را فتح کنند.

فتح خرمشهر گنجینه دفاع مقدس

امیری، فتح خرمشهر را یکی از گنج‌های دفاع مقدس برشمرد و عنوان کرد: در همه زمینه‌ها باید به فرهنگ ناب دفاع مقدس برگردیم و مکتب حاج قاسم‌ها را در جامعه اشاعه دهیم.

وی با بیان اینکه دشمن در فتنه سال گذشته خانواده، سیستم آموزشی و الگوها و باورهای ما را هدف قرار داد، یادآور شد: بخشی از حوادث سال گذشته تقصیر مسئولینی است که فرهنگ دفاع مقدس را فراموش کردند و کار فرهنگی انجام ندادند.

رزمندگان و خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس در دیر تجلیل شدند

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن کاری کرده است که امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کرده‌ایم، بیان کرد: دخترانی که کشف حجاب می‌کنند را به راه راست هدایت کنیم.

اجرای نمایش دفاع مقدس، مداحی، روایتگری و تجلیل از خانواده شهدای فصل بهار و عملیات بیت المقدس شهرستان دیر از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

کد خبر 58227
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار