سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - Tuesday, 16 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه بندر بوشهر افزایش می‌یابد
بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تاکنون سه سرمایه گذار توانمند داخلی داوطلب فعالیت در مجتمع بندری نگین در بوشهر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب عصر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه معاون فنی و مهندسی این بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: مجتمع بندری نگین به عنوان یکی از کانون‌های مهم سرمایه‌گذاری در سواحل خلیج فارس در اولویت اصلی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار گرفته تا به فراخور این ظرفیت ارزشمند به مطالبات هم استانی‌ها در موضوع اشتغال پاسخ داده شود.

وی افزود: تاکنون سه سرمایه گذار توانمند داخلی داوطلب فعالیت در مجتمع بندری نگین در بوشهر شدند که تلاش شده از این ظرفیت نهایت بهره وری برای کمک به رونق فعالیت‌های اقتصادی در بندر بوشهر انجام شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: ورود سه سرمایه گذار توانمند داخلی برای فعالیت در مجتمع بندری نگین بدون تردید نویدبخش رشد و شتاب فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی در این مجتمع است.

وی گفت: مجتمع بندری نگین اکنون در مرحله تکمیل پروژه‌های زیرساخت همانند جاده دسترسی، آب، برق و گاز است که این فرایند روند ورود سرمایه گذاران به بندر بوشهر را شتاب داده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: تاکنون سه هزار و ۴۰۰ نفر با نام نویسی در بانک اشتغال این اداره کل جویای کار شدند که به تناسب این میزان، تلاش حداکثری برای تعریف پروژه‌های جدید در بنادر استان بوشهر در حال انجام است.

وی گفت: بنا بر انتظارات و خواسته به حق هم‌استانی‌ها اصل بر انجام کارهای زیرساختی و توسعه‌ای برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در ۹۶۷ کیلومتر نوار ساحلی استان بوشهر است.

شکیبی نسب خاطرنشان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با ۱۱ بندر تجاری در بین استان‌های ساحلی بیشترین تعداد بنادر تجاری را دارد که طبق قانون سازمان بنادر موظف و ملزم به پاسخگویی مطلوب به این بنادر هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: اجرا پروژه‌های توسعه‌ای، عمرانی و تجهیزاتی در نوار ساحلی با شتاب و جدیت قابل قبولی در حال انجام است که یکی از دستاوردهای ملموس آن تسهیل در فعالیت لنج‌های تجاری در بندر دیر به عنوان یکی از مبادی اصلی صادرات ایران به کشور قطر است.

وی ادامه داد: نظر به پیوند ناگسستنی معیشت هم استانی‌ها با فعالیت‌های حوزه دریا و دریانوردی اعتقاد داریم از فرصت محدود خدمات، باید نهایت بهره‌وری برده شود و در قبال کوچک‌ترین کوتاهی باید خود را مورد مواخذه قرار دهیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ادامه بیان داشت: فعالیت قریب به یک هزار و ۹۰۰ لنج تجاری به خوبی اهمیت پروژه‌های زیرساختی در بنادر استان بوشهر را نمایان کرده از این رو تمام همت و تلاش خود را در جهت رفع این مشکلات و موانع به کار خواهیم گرفت.

در این آئین با تجلیل از تلاش‌های علیرضا نوبرانی، عباس محمدصادقی به عنوان سرپرست معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر منصوب شد.

کد خبر 58239
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار