سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
تکمیل باند دوم محور دالکی - کنارتخته با جدیت دنبال می‌شود
بوشهر- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل باند دوم محور دالکی - کنارتخته به عنوان مهمترین محور ارتباطی استان‌های بوشهر و فارس با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله خادمی صبح پنجشنبه در آئین عملیات اجرایی باند دوم محور دالکی - کنارتخته اظهار داشت: این محور نقش مهمی در ارتباط استان‌های بوشهر و فارس دارد و باید تلاش شود که در سریع‌ترین زمان تکمیل شود.

وی اعتبار اجرای باند دوم محور دالکی بوشهر تا کنارتخته فارس را هشت هزار و میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: اعتبار این پروژه از محل مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر تأمین شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیربناهای کشور بیان کرد: باند دوم بزرگراه دالکی بوشهر به کنارتخته فارس بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور است که توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اجرا می‌شود.

وی زمان اجرای این طرح را ۲ سال اعلام کرد و ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء مجری بیش از ۲ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور است و نقش مهمی در اجرای پروژه‌ها دارد.

خادمی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء مجری طرح‌های مهم راهسازی جاده‌ای و خط ریلی در کشور است خاطر نشان کرد: شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیربناهای کشور با این قرارگاه افزون بر ۱۰۳ هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده است.

وی با اشاره به پروژه راه‌آهن بوشهر به فارس تصریح کرد: ۷۰ درصد پروژه خط ریلی ۵۰۰ کیلومتری بوشهر به فارس به مناقصه رفته و مابقی در نیمه نخست امسال به مناقصه می‌رود و پیمانکار آن انتخاب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تخصیص اعتبارات ارزی برای پروژه‌های خط ریلی اضافه کرد: برای اجرای پروژه‌های خط ریلی ۵.۹ میلیارد یورو اعتبار پیش بینی شده که پروژه راه‌آهن بوشهر به فارس یکی از این طرح‌ها است.

کد خبر 58245
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار