جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
برداشت گندم در مزارع استان بوشهر ۳.۵ برابر شد
بوشهر- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت گندم در مزارع استان بوشهر نسبت به سال قبل ۳.۵ برابر شده است.

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کشت گندم در ۸۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۱۵ هزار هکتار اراضی آبی استان بوشهر انجام شد و از فروردین‌ماه برداشت گندم در این استان آغاز شد.

وی از افزایش ۳.۵ برابری برداشت گندم در مزارع استان بوشهر نسبت به سال قبل خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۴۰ هزار تن گندم برداشت شده بود که امسال به ۱۳۰ هزار و ۶۶۰ تن رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در مجموع ۱۱۹ هزار و ۳۶۰ تن گندم معمولی، هزار و ۳۰۰ تن گندم قراردادی و هزار ۲۰۰ گندم دروم از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی از خرید ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن بذر گندم از کشاورزان استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع تاکنون ۱۳۵ هزار و ۶۶۰ تن محصول گندم برداشت شده از کشاورزان استان بوشهر خریداری و تحویل انبارهای ذخیره در استان شده است.

توکلی خواستار جلوگیری از آتش زدن باقیمانده محصولات کشاورزی در اراضی گندم شد و افزود: با توجه به خشک شدن مزارع و مراتع و نزدیک شدن به پایان برداشت محصولات زراعی در استان از آتش زدن باقیمانده محصولات کشاورزی در مزارع گندم، جو و کلزا خودداری شود.

وی شخم و دیسک نسبت به حذف علف‌های هرز خشک حاشیه مزارع را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: آتش زدن پس مانده‌های محصولات کشاورزی جرم محسوب می‌شود و پیگیرد قضائی دارد.

کد خبر 58282
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار