پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کمبود نیروی انسانی در حوزه درمان شهرستان دشتستان رفع شود
بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: انتظار می‌رود با تلاش و پیگیری مسئولان، کمبود نیروی انسانی در حوزه درمان شهرستان دشتستان رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با اشاره به بیانات رهبری در دیدار نمایندگان مجلس اظهار داشت: مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخته و بر این اساس، قانون گذاشته است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که من از اول تشکیل این مجلس اعتقاد خودم و علاقه‌ی خودم به این مجلس را که از روی اطلاع بود، عرض کردم و گفتم مجلس، مجلس انقلابی است. الان هم من بعد از سه سال همین را تکرار می‌کنم. این مجلس بحمداللّه مجلسی است انقلابی، با سواد، جوان، پرتحرک، پرکار.

امام جمعه دشتستان با اشاره به دیگر سخنان رهبر انقلاب اضافه کرد: هدف این قوانین مبارزه با فساد بوده، رفع تبعیض بوده، رفع انحصار بوده، بهبود فضای کسب و کار بوده و بقیه‌ی مسائل اقتصادی دیگر. یکی از امتیازات مجلس یازدهم ساده‌زیستی و تواضع در مقابل مردم است، این خصوصیت را از دست ندهید.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بخش درمان شهرستان افزود: علی رغم اقدامات خوبی که در زمینه زیرساخت‌ها و تجهیزات انجام گرفته است ولی بیمارستان شهید گنجی و بخش درمان شهرستان از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برد.

حجت‌الاسلام مصلح تاکید کرد: کادر درمانی موجود جوابگوی نیاز بیمارستان نیست لذا دانشگاه علوم پزشکی برای جذب و تأمین نیروی مورد نیاز در بخش‌های مختلف تدبیر کند، چاره جویی کند تا مشکلات کاسته شود و مسؤولان بیمارستان بتوانند جوابگوی مردم باشند.

وی با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام خاطرنشان کرد: از زمان امام رضا علیه‌السلام با سخنرانی‌هایی که آن حضرت در مسجد مرو، مناظراتی که مأمون ترتیب می‌داد و در جایگاه‌های دیگر انجام می‌دادند، معرفت به امامت ارتقا پیدا کرد.

امام جمعه دشتستان گفت: بعد از حضرت ثامن‌الحجج (ع)، امام جواد (ع) در هشت سالگی، امام هادی (ع) در حدود هشت سالگی و امام زمان (عج) در پنج سالگی به امامت رسیدند.

وی اظهار داشت: همه این رویدادها بعد از امام رضا (ع) است و مشاهده می‌کنیم که شیعیان دچار تفرقه و انشعاب نشدند، بلکه با معرفت بالا این حقیقت را درک کردند که امام معصوم حتی اگر در کودکی به مقام امامت برسد باز هم توانایی علمی، عقلی و معنوی کسب این مقام را دارد.

مصلح اضافه کرد: از جهت کمّی نیز جغرافیای تشیع را گسترش دادند، یعنی هم با هجرت به ایران، این سرزمین را به عنوان پایگاهی برای شیعه کردند و هم طبق سیره امام باقر و امام صادق علیهماالسلام شاگردان و نمایندگانی را به سرزمین‌های دیگر می‌فرستادند.

وی بیان کرد: طبق فرموده ائمه اطهار (ع)، زمینه‌سازان ظهور در آخرالزمان، ایرانی‌ها هستند. امام رضا (ع) با هجرت به ایران این زمینه را فراهم کردند. به‌خصوص که هم‌زمان با آن حضرت و پس از ایشان، امام‌زاده‌های بسیاری هم وارد ایران شدند و در سرتاسر کشور ما پخش شدند.

امام جمعه دشتستان خاطرنشان کرد: به این ترتیب شرایط لازم فراهم شد تا ایران به‌عنوان پایگاهی برای اهل‌بیت علیهم‌السلام شود و تا آخرالزمان این مسیر را ادامه دهد.

راهکارهای تربیت در زیست عفیفانه

وی در ادامه به موضوع عفاف و حجاب پرداخت و با اشاره به راهکارهای تربیت در زیست عفیفانه افزود: همه‌چیز از یک ایمان درونی و باور قلبی شروع می‌شود؛ ایمان و باوری که ما را به یقین می‌رساند، کاری که انجام می‌دهیم درست و تصمیممان صحیح است! آن‌وقت اگر همه عالم و آدم هم بسیج شوند و مخالف آنچه ما فکر می‌کنیم، بگویند، کوچک‌ترین راهی به قلب ما پیدا نمی‌کنند.

مصلح تصریح کرد: این همان‌چیزی است که درباره حیا و حجاب به آن نیاز داریم؛ حیا و حجابی که فارغ از وظیفه، مسؤولیت، عرف و قانون، باید باوری باشد در قلب دخترهایمان!

وی ادامه داد: باید زمینه‌های علاقه‌مندی به حجاب را از روزهای کودکی شروع کنیم؛ در این مسیر بهترین الگو برای او مادرش است؛ بخش بزرگی از مسیر علاقه‌مندشدن دختران به حیا و حجاب، به‌عهده مادر است.

امام جمعه دشتستان اضافه کرد: پیش‌شرط علاقه‌مندسازی این چهارتا است، صبور باشیم، مهربان باشیم، ارتباط خوب و مؤثر میان والدین و فرزندان برقرار باشد و چهارم این‌که بدانیم صحبت‌کردن بخش مهمی در این مسیر است.

وی تاکید کرد: گفت‌وگو در تربیت دینی بسیار مهم است و لازمه تربیت متفکرانه است. باید به فرزندمان فرصت صحبت‌کردن و برون‌ریزی احساساتش را بدهیم.

مصلح ادامه داد: چنین فضایی را به‌راحتی در خانه می‌توان ایجاد کرد. اگر ما چنین کاری انجام ندهیم، فضای رسانه‌ها، آنها را به سمت تفکرات خودشان هدایت کرده و عینک مطلوب خودشان را روی چشم فرزندان ما قرار می‌دهند.

تحقق ایران قوی در همه ابعاد

وی با اشاره به دریانوردی گروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش به دور دنیا گفت: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش یک نقطه عطف برای صنعت دریایی کشور محسوب می‌شود. ایده مأموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش از فرمان رهبر انقلاب، مبنی بر لزوم انجام دریانوردی‌های طولانی‌مدت ناشی می‌شود.

امام جمعه دشتستان تاکید کرد: در مسیر رسیدن به اهداف بلند و فتح قله باید خطرات را پذیرفت و از آن نهراسید. ایران قوی در همه ابعاد با تکیه با علم بومی و صنایع بومی و خودی با نگاه درون‌زا و برون‌نگر شدنی است. ناوشکن دنا نماد تحقق این نگاه است؛ علم بومی و صنعت بومی.

وی ادامه داد: با ناوشکن دنا، پیام‌های راهبردی ایران به جهان خصوصاً دشمن ارسال شد و آنان فهمیدند، ایران در وعده‌ها صادق و ثابت قدم و استوار است و مواضع به حق خود عقب نخواهد نشست.

مصلح بیان کرد: حضور دریادلانی که در این دریانوردی تاریخ ساز بودند در نماز جمعه این هفته برازجان خیرمقدم می گویم، مردم دشتستان به چنین دریادلان خود افتخار می‌کند ایشان نه تنها مایه افتخار دشتستان بلکه مایه افتخار ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به جهاد تبیین از نگاه رهبری اظهار داشت: امروز آن چیزی که راه گشا است و تأثیرگذار است قدرت نرم است، قدرت سخت، تیر و تفنگ و مانند اینها، امروز در درجه بعد قرار گرفته. قدرت نرم، تأثیرگذاری بر دل‌ها و ذهن‌ها و روحیه‌ها، این مهم است.

کد خبر 58285
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار