پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
۸۵ درصد سند چشم انداز ۱۴۰۴ حوزه علمیه در بوشهر محقق شده است
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ۸۵ درصد سند چشم انداز ۱۴۰۴ حوزه علمیه در بوشهر محقق شده است و تلاش برای تحقق کامل آن ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه شب در دیدار مدیر و معاونان حوزه علمیه استان بوشهر با تبریک میلاد امام رضا (ع)، از تلاش‌های صورت گرفته طی ۱۳ سال اخیر در حوزه علمیه تقدیر کرد و گفت: الحمدلله هم در حوزه سخت افزاری و هم نرم افزاری شاهد تحولات خوبی در حوزه علمیه استان بودیم و اگر کرونا نبود سرعت این تحول نیز بیشتر هم می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حوزه علمیه بوشهر متحول شده است گفت: طی چند سال اخیر با اقدامات صورت گرفته تاریخ روحانیت احیا شده است، و با برگزاری جشنواره‌های پژوهشی، دست استان به بیرون از آن بی نیاز شده است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر، حوزه علمیه را مغز متفکر جهان اسلام دانست و ابراز داشت: گذشته از اینکه حوزه، مغز متفکر جهان اسلام بوده، قلب ارائه خون به جامعه اسلامی است و حیات این جامعه اسلامی به حوزه علمیه است.

امام جمعه بوشهر علت دشمن دشمنان با حوزه علمیه را قدرت آن عنوان کرد و گفت: دشمنان ما تشخیص دادند که مهمترین مراکز تمدن اسلامی و دفاع از نظام اسلامی حوزه‌های علمیه است به همین دلیل با تمامی توان خود علیه حوزه فعالیت کرده و به دنبال شکست حوزه است.

۸۵ درصد سند چشم انداز ۱۴۰۴ حوزه علمیه در بوشهر محقق شده است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: بیشترین همت ما در حوزه باید در مسائل آموزشی، پژوهشی، تهذیب و شخصیت سازی طلاب تراز انقلاب اسلامی باشد؛ حوزه علمیه در ساختار آموزشی، پژوهشی و مدیریت منابع انسانی طلاب، اساتید و نخبگان نیاز به تحول جدی دارد و باید تمرکززدایی شود، مسئولیت‌ها تقسیم و استان‌ها یک نحوه مدیریت چابک داشته باشند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه طی ۱۴ سال اخیر ۱۸۳ هزار متر زیر ساخت حوزه علمیه در استان ساخته شده است اظهار داشت: تا چشم انداز ترسیم شده سال ۱۴۰۴، به حدود ۸۵ درصد آن در استان دست پیدا کرده‌ایم و تلاش برای تحقق کامل آن ادامه دارد.

امام جمعه بوشهر از اختصاص اعتبار برای ساخت مدرسه علمیه امام خامنه ای در بوشهر خبر داد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان قول‌هایی داده شد تا اعتباری را برای ساخت آن گذاشته شود.

کد خبر 58474
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار