چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۰
اجرای طرح آزمایشی تکثیر و پرورش صدف خوراکی در بوشهر
بوشهر- مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: نخستین مجوز رسمی کشور برای اجرای طرح آزمایشی تکثیر و پرورش صدف خوراکی در استان بوشهر صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این صدف خوراکی از صدف‌های بومی کشور است و با توجه به نیاز نداشتن به غذای کنسانتره هزینه تولید پایینی دارد.

وی افزود: این نوع صدف از نظر جنبه صادراتی ارزآوری بالایی دارد.

مدیرکل شیلات استان افزود: این صدف خوراکی افزون بر استفاده خوراکی در صنایع دارویی، آرایشی بهداشتی و صنعت تصفیه فاضلاب شهری کاربرد دارد.

امینی ادامه داد: در پی صدور پروانه تولید این صدف در سال ۱۴۰۰ اکنون تکثیر آن به شکل آزمایشی با موفقیت اجرا شده و حاصل این تکثیر ارسال ۵۰ هزار قطعه بچه صدف به استان سیستان و بلوچستان برای پرورش است.

وی عنوان کرد: مقرر شده است این طرح به شکل آزمایشی در مرکز پژوهشی دانشگاه خلیج فارس و مرکز آبزی‌پروری دلوار در شهرستان تنگستان اجرا و تولید تجاری آن نیز در شهرک زیست فن‌آوری دلوار به زودی اجرا شود. با توجه به عدم مصرف خوراکی داخلی، صدف‌ها نقش مهمی را در صنعت صادرات ایفا می‌کنند و این صنعت می‌تواند به بخش مهمی از صادرات کشور تبدیل شود.

وی گفت: پرورش صدف در کشورمان به عنوان ایده‌ای نو پرداخته می‌شود که با گسترش این صنعت و صادرات آن به خارج از کشور باعث افزایش ارزآوری و همچنین رونق پرورش آبزیان کشور و صادرات می‌شود

کد خبر 58588
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار