سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday, 19 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
امام خمینی باعث بیداری امت اسلامی در جهان شد
بوشهر- امام جمعه دیر گفت: امام خمینی(ره) سه کار اساسی شامل ایجاد انقلاب اسلامی در ایران، بیداری امت اسلامی در جهان اسلام و زنده کردن معنویت در جهان انجام داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیر صبح دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد و سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در مصلای شهدای محراب بندر دیر اظهار داشت: امام (ره) ما را از زیر بار ذلت و بندگی و بردگی استکبار و استعمار نجات داد.

وی با بیان اینکه یاد عالمان دین از ذهن مردم نخواهد رفت، افزود: یاد و نام بنیانگذار انقلاب اسلامی همیشه زنده است اگر چه پیکر او در میان ما نیست.

امام جمعه دیر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: امام سه کار اساسی شامل ایجاد انقلاب اسلامی در ایران، بیداری امت اسلامی در جهان اسلام و زنده کردن معنویت در جهان انجام داد.

حسینی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب جانشین خلف امام (ره) است، گفت: در راستای پاسداری از آرمان‌های امام و انقلاب و پیروی از مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

وی افزود: امروز برای تجدید میثاق با بنیانگذار انقلاب اسلامی و اعلام وفاداری به آرمان‌های امام و حمایت و تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب در این اجتماع شرکت کرده‌ایم.

امام جمعه دیر با تقدیر از حضور برادران و خواهران در این مراسم، عنوان کرد: بانوان و دختران ملبس به حجاب فاطمی مایه افتخار ما هستند.

امام خمینی باعث بیداری امت اسلامی در جهان شد

استاد حوزه علمیه قم نیز در این مراسم، گفت: هزار و ۴۰۰ سال آرزوی تمام ائمه برقراری حکومت اسلامی بود و این مهم را شخصی رقم زد که شاگرد مکتب قال الباقر (ع) و قال الصادق (ع) بود.

حجت الاسلام عبدالحمید بهبهانی نژاد با اشاره به ساده زیستی امام خمینی (ره)، افزود: حضرت امام خمینی (ره) خود را امام کوخ نشینان و پابرهنگان می‌دانست.

وی با بیان اینکه امام در عرصه‌های مختلف به درجه اجتهاد و پختگی رسیده بود، بیان داشت: سیاستمداران ما باید سبک زندگی امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مدظله العالی) را الگوی خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید براینکه امام راحل با خدا معامله کرده بود و به آنچه تکلیف داشت عمل می‌کرد، ابراز داشت: امام (ره) در فضای خفقان سال ۴۲ که کسی جرأت مخالفت علیه حکومت ستمشاهی نداشت، قیام کرد و در مسیری که انتخاب کرده بود کوتاه نیامد و انقلاب اسلامی را با اتکا به خداوند و کمک مردم به پیروزی رساند.

امام خمینی باعث بیداری امت اسلامی در جهان شد

بهبهانی نژاد با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری هم همان مسیر و رویه بنیانگذار انقلاب اسلامی در پیش گرفته است، گفت: امروز سکان اداره این مملکت دست حکیم فرزانه و جانشین خلف امام راحل است و به خوبی توانسته آن را هدایت کند.

وی یادآور شد: این حکمت خداوند است که حکومتی را که انبیا و ائمه منتظرش بودند، یک ولی خدا سکاندار آن باشد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امیدواریم این نظام اسلامی تا لحظه ظهور امام زمان (عج) از گزند آفات و انحرافات محفوظ باشد و با دست مجروح رهبر انقلاب به دست حضرت مهدی (عج) برسد.

امام خمینی باعث بیداری امت اسلامی در جهان شد

اجرای سرود، قرائت شعر، برپایی نمایشگاه فرهنگی، مداحی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

کد خبر 58595
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار