سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
 

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین : و به گزارش روابط عمومی منطقه خارگ، مهندس هوشنگ بخشی با بیان اینکه ظرفیت اسمی کارخانه درود یک 100 هزار بشکه نفت در روز است، گفت: این کارخانه با سپری شدن 56 سال از عمر خود هنوز بالاترین شاخص‌های استاندارد کیفیت محصول صادراتی را داراست و در متریال و دستگاه‌ها کمترین خوردگی را مشاهده می‌کنیم که این مهم جز با حفظ و نگهداری و تمهیدات لازم توسط مدیریت و کارکنان پرتلاش و همگرایی و هم‌افزایی در راستای جهش تولید میسر نشده است.

وی افزود: کارخانه درود یک گازهای تفکیک شده از نفت‌خام برای ایجاد ارزش افزوده و تولید LPG، متانول، گوگرد و دیگر مشتقات با فشارهای مختلف را برای خوراک شرکت پتروشیمی تامین می‌کند. همچنین قابلیت فرآورش نفت آلوده در مخازن را دارد و می‌تواند نفت کارخانه فروزان و درود دو و سه را با بهترین کیفیت برای صادرات فرآورش نماید. 

وی ادامه داد: هدف از ساخت کارخانه درود یک، تثبیت نفت از گازهای همراه، جداسازی آب و نمک همراه با آب از نفت و کاهش H2S و RVP نفت خروجی همراه با حفظ حداکثری هیدروکربن‌های میانی برای حداکثر نمودن API نفت‌خام بوده است. نفت‌خام از 36 حلقه چاه از طریق دو منیفولد (چند راهه) جدید و قدیم وارد کارخانه درود یک می‌شود و در منیفولد می‌توان چاه‌های تولیدی را در ظروف مختلف با فشارهای متفاوت هدایت کرد و پس از آن در کوره حرارت داده شده برای جداسازی گاز H2S وارد STRIPPER می‌شود.

به گفته مهندس بخشی، با جداسازی آب و نمک در دستگاه دیسالتر، نفت برای خنک‌سازی وارد دستگاه FAN COOLER شده و به مخازن ذخیره‌سازی برای صادرات هدایت می‌شود که در حال حاضر به دلیل تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، تغییراتی را با شرایط جدید اعمال کرده‌ایم. 

گفتنی است، کارخانه درود یک نخستین کارخانه فرآورش نفت‌خام در جزیره خارگ است که به منظور بهره‌برداری از میدان درود (داریوش سابق) در سال 1964 میلادی توسط شرکت آیپک تاسیس شده است.

 

کد خبر 9378

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار