پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024

خارگ؛جزیره ی رازها؛ سازها و آوازها...

خارگ: نشست هم اندیشی رییس انجمن موسیقی استان  بوشهر با اهالی و فعالان  موسیقی جزیره ی خارگ


به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین: در ادامه ی برنامه ی دیدار و سلسله نشست های رییس انجمن موسیقی استان بوشهر با هنرمندان و فعالان هنر موسیقی در  استان و هم اندیشی با اهالی موسیقی در شهرستان های استان بوشهر و همچنین به منظور بررسی وضعیت هنر موسیقی و دیدار با هنرمندان و فعالان عرصه ی موسیقی در جزیره ی خارگ ، نشستی با حضور حماسه ی حق پرست،  رییس انجمن موسیقی استان بوشهر و هنرمندان و فعالان موسیقی بعدازظهر پنج شنبه یکم آبان ماه ۹۹ در محل سالن جلسات شهرداری جزیره ی خارگ و با پیگیری موسسه  فرهنگی هنری آوای هنر جنوب با مدیریت برادران خواجه، برگزار شد.

 

در این جلسه حق پرست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جزیره ی همواره گرانقدر و مغتنم خارگ و دیدار با هنرمندان ارجمند و فعالان و کوشندگان هنر موسیقی در جزیره،  ضمن اشاره به توانمندی های بالقوه ی فرهنگی تاریخی و هنری جزیره در طی تمام سالیان، گفت: فراموش نکنیم که خارگ همان قدر و همان گونه که بزرگترین جزیره نفتی  و پایانه ی صادرات این محصول است؛ جزیره ی رازها و سازها و آوازها هم هست...

 

جغرافیایی برآمده از دل آب ها و امواج که فرهنگ موسیقایی منحصر بفردی را با تمام مشخصات مردم شناسی و اجتماعی خود را داراست. اجرای بکرترین موسیقی آیینی و باورمند ِ موسیقی درمانی که در  این جزیره برگزار و اجرا می شود، نشان از یک فرهنگ غنی و تاریخی در این جغرافیاست...
 
حماسه ی حق پرست همچنین ضمن   بیان نقاط قوت موسیقی و سپاسگزاری از زحمات و کوشش تحسین برانگیز هنرمندان موسیقی خارگ با وجود همه ی  کاستی ها و کمبودها و مشکلات چشمگیر پیش رو و فرا راه ِ هنرمندان و فعالان موسیقی در خصوص رشد و توسعه ی هنر موسیقی در جزیره، تلاش در جهت ساماندهی وضعیت ساختاری و زیربنایی نمایندگی انجمن موسیقی استان بوشهر در خارگ را یکی از عوامل مهم در جهت نیل به اهداف آموزشی و ترویج موسیقی در سطح جزیره برشمرد که می تواند امور مربوطه را مجدانه پیگیری و مطالبه نماید‌.
 

حق پرست در ادامه افزود :قطعا جزیره ی خارگ نیز همچون سایر جزایر جنوبی کشور و استان های مجاور می تواند به سهم و قدر خود و با توجه به جغرافیا و زیست بوم  منحصر بفرد خارگ می تواند   یکی از مراکز مهم در برگزاری  جشنواره و فستیوال های موسیقی باشد‌ که این خود عاملی است جهت توسعه و بالندگی هنر موسیقی  در جزیره.
تاسیس و راه اندازی آموزشگاه موسیقی در خارگ از مواردی بود که رییس انجمن موسیقی بوشهر ، آن را بسیار مهم در تمرکز و ساماندهی  ترویج آموزش موسیقی در خارگ،  عنوان کرد.

 

در ادامه ی این نشست هنرمندان و فعالان موسیقی در جزیره ی خارگ هم به بیان دیدگاه ها ، مشکلات و معضلات و همچنین انتظارات و پیشنهادات خود پرداختند.و خواستار یک متولی پاسخگو و پیگیر در خصوص امور اجرایی و آموزشی  هنر موسیقی در جزیره ی خارگ شدند تا به عنوان متولی امر هنرمندان موسیقی فعال در جزیره را حمایت کند.

 
 
 
عکس : مرتضی زنگنه
 
خارگ
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ ۱۳:۵۳
اخبار منتخب
پر بازدیدترین اخبار