پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024

عکس از امیر محمد دشتی

تصاویر زیـــــــبــــــای شهر من(جزیره خارگو)

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین : شهروندان جزیره خارگ تصاویر هنر عکسای خود را از این روزهای جزیره برای ما ارسال کردند که در قالب خارگ نگار به نمایش خواهیم گذاشت.


بیشتر بخوانید

 

جزیره خارگو در مسیر آبی بین بندر گناوه تا جزیره خارگ قرار دارد. جزیره خارکو که در خارک قرار دارد در فهرست آثار طبیعی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.این جزیره پناهگاه حیات وحش خارگ و خارگوست و در فاصله ۵۴ کیلومتری شمال غربی بوشهر در آب‌های ساحلی واقع شده است.
 
مساحت جزیره خارگو حدود ۸ کیلومتر و پهنای آن ۴۰۰ متر است و تعدادی تأسیسات به جای ‌مانده از حضور نظامیان کشور در سال‌های جنگ ایران و عراق از جمله اسکله و ساختمان‌های انبار مانند دارد که امروزه محل مناسبی برای رشد پرندگان در این جزیره‌ شده است.سطح جزیره خارگو فاقد هر گونه پستی و بلندی و به صورت پشته‌ای بسیار کم ارتفاع از دنباله‌های طاقدیس‌های زاگرس جنوبی در ایران است، از همین رو هیچ‌گونه کوه یا تپه و یا ناهمواری در آن نیست. بلندترین نقطه آن با ۸ متر ارتفاع در مرکز جزیره و با شیب ملایم به اطراف قرار دارد.
 
در زمان‌های گذشته این جزیره محلی برای استقرار نظامیان انگلیسی برای تسخیر خارگ نیز بود و پیش از آن خارکو محلی برای جنگ میرمهنا با هلندی‌ها بود و آنها نیروهای خود را به سمت این جزیره فرستادند.
 
خارگ
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۲۰:۳۳
اخبار منتخب
پر بازدیدترین اخبار