جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024

استاندار استان بوشهر روز چهارشنبه در یک سفر نیم روزه کاری وارده جزیره خارگ شد

خارگ : استاندار بوشهر: عزم مسوولان برای حل مشکلات جزیره خارگ جزم است


به گزارش خارگ آنلاین : احمد محمدی زاده  استاندار استان بوشهر روز چهارشنبه در یک سفر نیم روزه کاری وارده جزیره خارگ شد

 

استاندار بوشهر با اشاره به تامین 9 ژنراتور برق برای حل مشکلات جزیره خارگ گفت: برای تأمین برق پایدار خارگ یک نیروگاه 40 مگاواتی در این جزیره مستقر می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در دیدار چهره به چهره  با اهالی جزیره خارگ در مسجد امیرالمومنین (ع) این جزیره  پس از ارائه درخواست‌های مردم در زمینه‌های آبرسانی، حل مشکلات برق، تردد دریایی و اشتغال اظهار داشت: حل مشکلات این جزیره یکی از اولویت‌های استان بوشهر است و در این راستا مطالباتی که در جزیره قابل حل شدن است بخشدار خارگ آن را مورد توجه قرار می‌دهد.

 

وی دستور حل مشکلاتی که از طریق شهرستان بوشهر قابل حل است را به فرماندار صادر کرد و گفت: برای حل بقیه مشکلات و تحقق درخواست‌های مردم از سوی مسئولان اجرایی استان بوشهر پیگیری می‌شود و مشکلاتی هم که نیاز به پیگیری از سوی وزارتخانه‌ها دارد در دستور کار قرار می‌گیرد و در مرکز کشور با مسئولان ذیربط در نشست‌های تخصصی دنبال می‌شود.

 

استاندار بوشهر با اشاره به کسری 10 مگاواتی برق در خارگ تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده یک نیروگاه 40 مگاواتی در جزیره خارگ مستقر و پیش‌بینی می‌شود امسال قطعی برق در جزیره خارگ برطرف شود.

محمدی‌زاده یکی از مطالبات مهم مردم جزیره خارگ را مشکلات آبرسانی دانست و خاطر نشان کرد: برای نخستین‌بار شبکه آبرسانی خارگ تحویل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر شد که به‌زودی مسئول آب و فاضلاب این جزیره تعیین و معرفی می‌شود که پاسخگوی نیازهای مردم و حل مشکلات است.

 

وی با اشاره به فراهم شدن تسهیلات لازم برای تردد ساکنان جزیره خارگ افزود: در این راستا کشتی مسافری با هماهنگی شرکت‌های نفتی برای تردد ساکنان خارگ چارتر و به کشتی‌های مسافری این مسیر افزوده شد و این درحالی است که یک کشتی دیگر با قابلیت حمل بار و مسافر این هفته در مسیر بوشهر به خارگ تعیین و راه‌اندازی شده است.

 

استاندار بوشهر اضافه کرد: با راه‌اندازی این کشتی‌های مشکلات تردد اهالی و ساکنان جزیره خارگ برطرف می‌شود.

 

وی با اشاره به صدور اسناد مالکیت واحدهای مسکونی خارگ اضافه کرد: در حوزه اسناد مالکیت این جزیره اقدامات مستمری در حال انجام است که در زمینه اسناد اعیانی این جزیره در حال اخذ موافقت‌نامه هستیم.

 

خارگ
۱۴۰۱/۰۲/۱۴ ۰۰:۰۵
اخبار منتخب
پر بازدیدترین اخبار