جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024

عملیات اجرایی طرح تصفیه فاضلاب بیمارستان خارگ آغاز شد + گزارش تصویری

خارگ- بخشدار ویژه خارگ گفت: عملیات اجرایی طرح زیر ساختی تصفیه فاضلاب بیمارستان خارگ همزمان با آغاز هفته دولت با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال آغاز شد.


محمدرضا دشتی زاده  اظهار داشت: فاضلاب بیمارستانی از خطرناک‌ترین فاضلاب‌های تولید شده در محیط‌های بیمارستانی و درمانی است که با عنایت به شرایط خاص جزیره خارگ با هم افزایی و هم اندیشی صورت گرفته با بیمارستان خلیج فارس صنعت نفت خارگ طرح تصفیه فاضلاب این بیمارستان تدوین شد.

بخشدار ویژه خارگ افزود: مهم‌ترین و اصلی ترین گام‌ها برای تصفیه پساب بیمارستان خلیج فارس صنعت نفت خارگ در این واحد انجام خواهد شد.

وی گفت: در حالت کلی پکیج‌های در نظر گرفته شده برای این پروژه شامل چند بخش مهم است و در آنها تجهیزاتی از قبیل انواع آشغال گیر مکانیکی، سیستم‌های پمپاژ، زلال سازها، سیستم‌ها و تجهیزات هوادهی، تجهیزات کلر زنی و مخزان گند زدایی استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این تجهیزات در نهایت سه گام اصلی شامل تصفیه فیزیکی و اولیه، تصفیه بیولوژیکی یا ثانویه و در نهایت تصفیه شیمیایی فاضلاب انجام خواهد شد، که از این آب در آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

نماینده عالی دولت در بخش ویژه خارگ تصریح کرد: این طرح زیر ساختی همزمان با آغاز هفته دولت و همراهمی بسیار مناسب مدیران ارشد بیمارستان صنعت نفت خارگ با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز شد.

دشتی زاده خاطر نشان کرد: به دلیل ماهیت کارهای تشخیصی بالینی و درمانی انجام شده در بیمارستان‌ها، بار آلودگی شیمیایی و میکروبی فاضلاب‌های تولیدی بیمارستان‌ها بالا بوده و در صورت مدیریت نادرست و کاهش نیافتن این بار آلودگی، می‌تواند ورود بدون تصفیه آنها به منابع آب، خاک و حتی شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب خطرات زیادی را برای سلامت انسان‌ها و محیط‌زیست به دنبال داشته باشد.

 

عکس : رضا حاتمی

خارگ
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۱۹:۰۰
اخبار منتخب
پر بازدیدترین اخبار